Читај ми!

Konferencija "Content to consumer" - ekskluzivno promovisan sadržaj Planeta Plus

Dvodnevna konferencija "Content to consumer" (C2C) osmišljena je kao jedinstveni proaktivni susret Telekom operatera i drugih distributera sadržaja, sa kreativnom industrijom, proizvođačima sadržaja, producentima igranog i zabavnog programa, osnivačima TV kanala i "on demand" platformi.

Prvog dana konferencije C2C u Sali 6 i Pres centru Kombank dvorane, predstavljene su analize korisničkih potreba kao i rezime u vezi sa vidovima unapređenja ponude (panel: Telekom operateri – rezime 2021. i razvoj u 2022).

Lajv strim svih programa Konferencije bio je dostupan uživo na platformi RTS Planeta.

Učesnici prvog panela saglasni su da je pandemija obeležila I 2021. godinu, ali i da su mnogi sektori u oblasti telekomunikacionih usluga zabeležili rast.

Natali Delić, direktor za strategiju i digitalne tehnologije Telekoma Srbija, navodi da je Telekom ostvario rast u svim segmentima korisnika.

„Prešli smo milion korisnika multimedijalnih platformi što je jedna stvar sa kojom moramo da se pohvalimo. Pomenula bih dve velike stvari koje je Telekom ove godine uradio. Jedna je da smo pokrenuli fond za ulaganje u startape, a druga je da smo pokrenuli operacije u Makedniji", dodaje Delićeva.

Slična situacija je i u Hrvatskoj.

„U A1 Hrvatska smo imali rast. Zadovoljni smo 2021. Ono što treba izdvojiti je da smo investicije povećali za preko 80 odsto, pogovo za 5G fiksnu infrastrukturu", kaže

Saša Sušec, voditelj odeljenja sadržaja A1 Hrvatska.

Saša Sušec kaže da je jedan od glavnih zadataka operatera telekomunikacionih usluga da se prilagode novim generacijama koje sve više vremena posvećuju onlajn servisima.

„Mlade genracije, to je ova generacija Z. Oni režu kabl, idu na Netfliks i samo im treba internet jer oni imaju potopuno drugačije odrastanje nego što smo imali mi. Oni su na tim socijalnim mrežama , na stvarima koje su kratke, njihova pažnja je vrlo kratka", kaže Sušec.

Razvoj 5G infrastrukture biće prekretnica na tržištu telekomunikacija, jer se predviđa da će pružati brzine prenosa podataka od više gigabajta u sekundi, navodi Natali Delić i dodaje: „U jednom momentu sa 5G mrežom moći će da se garantuje kvalitet. Kada to bude moglo onda će na svakom mestu, ali bukvalno na svakom tamo gde bude imalo mreže, moći da se bez prekida sa savršenim kvalitetom moći da se konzumira sadržaj koji je I 8K ili više".

Posebnu pažnja na 5G mrežu posvećuju i u Makedonskom Telekomu.

„Pandemija je otvorila neke nove mogućnosti. Rolamo 5G mrežu I 40 odsto teritorije Makedinije biće pokriveno sa 5G do kraja godine", kaže Branko Stančev, glavni komercijalni direktor za privatne korisnike Makedonskog Telekoma.

Ulazak velikih svetskih kompanija iz ove oblasti na regionalna tržišta, poput Netfliksa, mogao bi značajno povećati kvalitet usluga, ubrzati razvoj tehnologije i pozitivno uticati na javni medijski interes.

Tokom panela pod nazivom „Nacionalni emiteri - izazovi i odgovori“, učesnici su odgovarali na pitanja: da li je TV program namenjen građanima ili potrošačima, kakvi su komercijalni izazovi pred nacionalnim emiterima ili da li je moguće osloboditi kreativnost blokiranu rejtinzima, kao i da li su efikasni postojeći marketinški modeli, u izmenjenim tržišnim okolnostima.

Učesnici tog panela bili su generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević, generalni direktor HRT-a Robert Švab i Branko Čakarmiš, direktor programa POP TV.

Na konferenciji C2C u Kombank dvorani, promovisan je i ekskluzivno prezentovan novi programski sadržaj Javnog medijskog servisa: RTS Planeta Plus.

Pored velike gledanosti i velikog interesovanja koje korisnici RTS Planete pokazuju pre svega prema serijskom igranom programu RTS-a, jedan od razloga da u susret gledaocima, Radio televizija Srbije predstavi Planetu Plus, može se pronaći i u izuzetnoj listi autora koji potpisuju najveće serijske i filmske naslove u istoriji televizije i igranog programa.

Među njima mnogi, poput Srđana Karanovića, Slobodana Šijana, Zdravka Šotre, Aleksandra Đorđevića, Gorana Paskaljevića, svoje prve radove realizovali su upravo na TV Beograd. Baš kao što su i antologijske drame Aleksandra Popovića, Dušana Kovačevića, Siniše Kovačevića, i scenariji Siniše Pavića, Gordana Mihića, Slobodana Stojanovića, Lole Đukića ekranizovani u produkciji Televizije Beograd.

Najvažniji i najobimniji segment Planete plus je igrani, serijski i dramski program koji je Radio televiziju Srbije učinio najuspešnijom producentskom kućom u regionu. Serije koje su stekle i zadržale status kultnih i najgledanijih od prvih sitkoma poput Pozorišta u kući i humorističkih serija kao što su Kamiondžije, Ljubav na seoski način ili Muzikanti, preko velikih porodičnih saga kakav je Bolji život, Srećni ljudi, Porodično blago, pa sve do najnovijih serija krimi žanra ili istorijskih serija kakve su Čizmaši, Koreni, Ravna gora, sada su na jednoj platformi, dostupne gledaocima i korisnicima u celom svetu.

Imajući u vidu hiperprodukciju televizijskih serija svojevrstan je kuriozitet visok rejting koji beleže i najnovije RTS-ove serije. U analizi ovakvih podataka dobijamo realnu sliku o potrebama ovdašnjeg prosečnog gledaoca, koja ohrabruju stvaraoce u naporu da, kao i do sada, snimaju visoko kvalitetan serijski program.

Planeta Plus pruža širok izbor najnovijih serija od Radio Mileve, Jovanke Broz i tajnih službi, Grupe, Korena, Mesa, Kostiju... do serija iz korpusa rekordne gledanosti koje autorski ili glumački potpisuje Dragan Bjelogrlić: Montevideo, Senke nad Balkanom, Nečista krv, Južni vetar.

Konferencija C2C je mesto susreta, razmene mišljenja i iskustava, prilika za predstavljanje novih projekata i ideja, za pronalaženje partnera i koproducenata, promociju novih servisa i medijskih usluga, za premijerne projekcije, medijsku komunikaciju kreativne industrije i operatera distribucije sadržaja, mesto za definisanje zajedničkih akcija medijskih subjekata.

Ideja kreativne industrije Content is king, sa skrivenim osmehom, prihvaćena od content distributera, previđa jednako važan slogan - Consumer is king.

Ekspanzija OTT platformi, sa linearnim i on demand sadržajima i drugim vidovima internet distribucije sadržaja, vraćaju moć odlučivanja korisnika.

Konferencija je zato prava prilika za traženje odgovora na brojna pitanja: Da li korisnik želi to pravo izbora i na koga je spreman da ga prenese? Na kablovskog operatera, urednike nacionalnih televizija, na algoritme cBoD servisa, Na neke nove medijske infulensere-urednike, komentatore, socijalne mreže, na piratsku zajednicu ili direktno na proizvođače sadržaja?

Bez obzira na odgovore na prethodna pitanja, jasno je da korisnik, koji finansira sadržaj (content) mora da bude u centru pažnje.

Četvrti panel bio je posvećen distribuciji muzike. Učesnici su bili Vladimir Graić (PGP RTS), Dario Antunović (Radio Enter, Zagreb), Rambo Amadeus i Ana Stanić u ime asocijacije za zaštitu prava muzičkih autora. Moderator je bio Aleksandar Žikić.

Na Konferenciji C2C Content2Consumer 2K21, učesnici će pokušati da daju i svoje viđenje o tome - kako će industrije distribucije i proizvodnje sadržaja odgovoriti na novu slobodu korisnika u izboru.

Dvodnevnu konferenciju (9. i 10. decembar) organizuju istraživačko-razvojna kompanija More screens i RTS Medijske inovacije.

уторак, 30. април 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво