Četvrt veka mosta koji je spojio dva grada i dve države
Navršilo se 25 godina otkako je pušten u saobraćaj Eresundski most, najduži kombinovani drumsko-železnički most-tunel u Evropi, spona između Danske i Švedske.
Bio je 1.jul 2000. godine kada je, kako Šveđani u šali kažu, počela nova „invazija Danaca“. A verovatno bi i Danci mogli reći nešto slično.
Toga dana pušten je u saobraćaj Eresundski most, najduži kombinovani drumsko-železnički most-tunel u Evropi, spona između dva grada, Kopenhagena i Malmea, ali i dve države – Danske i Švedske.
Most su zvanično pustili u saobraćaj danska kraljica Margrete i švedski kralj Karl Gustav. Bio je to impresivan projekat, koji je koštao oko četiri milijarde evra, a za koji je ideja postojala decenijama unazad.
Sama mostovna konstrukcija duga je nešto manje od osam kilometara. Potom se prelazi preko veštačkog Bibernog ostrva (logičnog nastavka prirodnog Slanog ostrva), dugog četiri kilometra, koji je na danskoj teritoriji, i dalje prema Kopenhagenu nadovezuje se na Drogdenski tunel dug još četiri kilometra, koji je najvećim delom ispod mora.
Kakvu je važnost, ekonomsku, finansijsku, trgovinsku, kulturnu imao za dve susedne i tesno vezane skandinavske nacije, suvišno je i govoriti. Most je postao mnogo više od mosta, simbol nordijskog jedinstva, saradnje i sloge.
Na dan kada je otvoren pre četvrt veka, suvereni dve države (kraljicu Margrete je na tronu prošle godine nasledio sin Frederik), ponovo su se okupili sa suprugama, kraljicom Silvijom i kraljicom Meri, da obeleže značajan datum.
Most je u međuvremenu stekao i filmsku popularnost, jer je 2011. na švedskoj televiziji emitovana prva epizoda kriminalističke serije Most, čija je radnja većim delom vezana upravo za njega, a koja je postala svetski hit i doživela četiri sezone.
Коментари