Читај ми!

Koliko vredi „biznis konklava“

Izbor novog pape koji je počeo 7. maja u 16.40, svetski je događaj koji ne samo što ujedinjuje više od milijardu ljudi ispred televizijskih ekrana već je istovremeno i moćna ekonomska i medijska mašinerija.

Колико вреди „бизнис конклава“ Колико вреди „бизнис конклава“

Konklava ili izbor novog pape više nije samo religiozni događaj koji se tiče isključivo katoličkih vernika. Danas je to globalni događaj koji osim više od 1,4 milijarde katoličkih vernika u svetu, ujedinjuje veru, geopolitiku i finansije, kao i milione digitalnih interakcija, ali dovodi i do toga da su cene hotelskih soba i Air BnB smeštaja porasle između 100 i 300 odsto jer se očekuje izuzetno veliki broj posetilaca.

Takozvani biznis konklava uključuje televizije, digitalne platforme, hotele, restorane. Vatikan ne prodaje ulaznice niti prava emitovanja, ali vrednost konlava znatno premašuje čak i američki superboul koji je oduvek bio veliki medijski događaj sa ogromnom zaradom u raznim sektorima. Reklame koje emituju televizije u trenutku izbora pape koštaju i po nekoliko desetina hiljada evra za minut.

Kada je bio izabran papa Franja 13. marta 2013. godine, TV prenos je gledalo milijardu ljudi, a samo u Italiji 29 miliona gledalaca. Tada je na Tviteru bilo registrovano 132.000 tvitova u minutu i više od sedam miliona poruka u kojima se pominje novi papa samo u jednom danu, piše francuski dnevnik Mond.

Profil @Pontefix (koji nije bio zvaničan papin nalog na Tviteru) posetilo 10 miliona ljudi u narednih šest meseci. Osam od deset trendova na Tviteru odnosilo se na konklave.

Konklava, ili konklave pošto ih obično bude više pre nego što novi papa bude izabran, jedan je od najpraćenijih svetskih događaja zajedno sa venčanjima i sahranama članova britanske kravljevske porodice ili Olimpijskim igrama.

Ceremoniju otvaranja Olimpijskih igara u Londonu 2012. godine pratilo je 900 miliona ljudi, sahranu kraljice Elizabete Druge 2022. više od četiri milijarde ukoliko se računaju i kratki video-klipovi na društvenim mrežama.

No, ovaj događaj prate i svetske radio-stanice, onlajn mediji, društvene mreže, kao i tradicionalna štampa. Predviđa se da će izbor za novog papu pratiti milijardu i 406 miliona ljudi.

Tokom konklava iznajmljuju se terase koje gledaju na Trg Svetog Petra dok cene za eventualno iznajmljivanje stana dostižu vrtoglave cifre.

Još tokom 2013. godine, prema podacima agencija za nekretnine prostori oko Trga Svetog Petra dostizale su sume od 2.000 do 3.000 evra na dan. Cene smeštaja oko Vatikana su se utrostručile u odnosu na uobičajenu cenu, a ni ove godine nije drugačije.

Cena za balkon sa koga će se videti beli dim kreće se od 1.000 evra pa naviše za jedan dan i svi su rezervisani od strane stranih televizija.

Izbor pape ima i veliki uticaj na turizam. Kada je izabran papa Franja, između marta i decembra 2013. godine 6,6 miliona ljudi učestvovalo je u događajima koji su imali veze sa novim papom u Vatikanu. U odnosu na 2012. to je uvećanje od 180 odsto. Opština Rim registrovala je dodatnih sedam odsto turista i 66 odsto onih iz Argentine. To je hotelima i restoranima donelo zaradu od više miliona evra.

Iako se odvijaju bez sponzora i prodaje ulaznica, konklave donose zaradu poput najvećih sportskih događaja, ali Habemus Papam! (Imamo papu!) ima veći uticaj od svih jer ujedinjuje veru, politiku i društvo. Radi se o besplatnom događaju koji vredi više miliona evra indirektne zarade i ogromne medijske pokrivenosti.

уторак, 13. мај 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом