Читај ми!

Prodaje se Fanđov „zaboravljeni“ bolid

Najmanje šest miliona evra vredi „ikona“ Formule 1 – „Mercedes-Benc W196“ Huana Manuela Fanđa iz 1954. godine, koji će se u julu naći na aukciji. Tri decenije se ništa nije znalo o njemu, a o tome ko je vlasnik i gde je nađen se ćuti.

Bolid Formule 1 koji je gotovo zaboravljen u skladištu stajao više od tri decenije, biće ponuđen na aukciji sredinom jula meseca.

Eksperti očekuju da premašiti sumu od šest miliona evra.

„Mercedes-Benc W196" iz 1954. godine, koji opisuju kao „jedan od najznačajnijih automobila 20. veka", vozio je petostruki prvak sveta Huan Manuel Fanđo.

I zaista, trkačko čudo nemačkog proizvođača sadržalo je dosta inovacija u to vreme – motor sa ubrizgavanjem goriva, laku šasiju i unapređene kočnice.

Istoričar auto-trka Dag Naj kaže: „Prvi put kada sam video ovaj automobil, umalo da padnem u nesvest. Ta tehnologija je bila prekretnica, a vozio ga je isti takav vozač".

Veo tajne obavija vlasnika ove auto-ikone, a ni aukcijska kuća „Bonams" ne želi da komentariše gde je automobil nađen.

Biće prodat u trenutnom stanju, sa svim vidljivim manama i prašinom.

Naj ističe da je to baš ono što je divno u svemu, ta netaknuta patina.

„Neki ljudi misle da je to mana, ali suština nije u tome. Pravi retki automobili su oni koji nisu reparirani."

„Svako reparirano vozilo izgubi deo istorije jer je uništava ponovno farbanje ili rekonstruisanje. Na ovom ništa nije dirano, jednostavno je prelepo preživeo", objašnjava Naj.

Njemu takođe nije bitno da li će automobil kupiti pojedinac ili neka institucija, nego da ode tamo gde će vlasnik zaista shvatati njegovu vrednost, da će to biti neko kome je zaista stalo.

Bolid je predstavljen od strane aukcijske kuće, u salonu u Nju Bond stritu.

Robert Bruks, predsednik „Bonamsa", takođe je oduševljen otkrićem: „Ovo je moja peta decenija u biznisu i ovo je jedno od najvećih otkrića koja smo ikada imali".

Ni Bruks ne želi da priča o mestu gde je nađen, već samo naglašava da bi voleo da završi u Nemačkoj, i bude osposobljen da se ponovo vozi.

„Stajao je u skladištu. Pre nego što je tu završio bio je vožen. I išao je savršeno."

„To bi u osnovi bio povratak tamo gde je sve počelo, u 'Mercedes-Benc' fabriku, savršeno mesto da se ponovo pokrene. Verovatno bismo ga ponovo videli na stazi ili na demonstracionim vožnjama."

Prodaja će biti obavljena u julu, na "Goodwood" festivalu brzine, u Zapadnom Saseksu, u Engleskoj.

Fanđo je ovaj bolid sa 2,5-litarskim "straigh 9" motorom, vozio 1954. godine, kada je pobedio na Gran pri trkama u Nemačkoj i Švajcarskoj.

Bile su to prve dve vezane posleratne pobede „Mercedes-Benca".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 03. јул 2025.
27° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом