Operska sezona Euroradija 2017/18

Džordž Bendžamin: Lekcije o ljubavi i nasilju

Snimak premijere opere „Lekcije o ljubavi i nasilju” Džordža Bendžamina zabeležen 12. maja u Kraljevskoj operi Kovent garden u Londonu. Glavne uloge tumače: Stefan Degu kao Kralj, Đula Orent kao Gaveston/Stranac, Barbara Henigen kao Izabel, Piter Hoar kao Mortimer, Semjuel Boden kao Kraljević, Oušn Bernington-Kuk kao Devojka, Dženifer Frans, Kristina Sabo i Andri Bjern Robertson kao Svedoci. Orkestrom Kraljevske opere Kovent Garden diriguje Džordž Bendžamin.

Ovo je treća opera koju je jedan od najcenjenijih britanskih savremenih autora Džordž Bendžamin napisao po poružbini Kraljevske opere Kovent garden. Posle opera Minotaur i En Nikol, Bendžamin je odlučio da za ovu operu libreto napiše dramski pisac Martinom Krimp sa kojim je i do sada uspešno sarađivao na operama Zapisano na koži i Unutar malog brda. Lekcije o ljubavi i nasilju uzimaju kao temu epizodu iz engleske istorije oko koje se plete bespoštedna analiza nasilnog sukoba između ljubavi i moći.

Sadržaj je sledeći: Kralj živi u bliskom, ali trubulentnom odnosu sa svojom ženom Izabel, njihovo dvoje dece i svojim ljubavnikom Gavestonom, čovekom koga se ljudi plaše i koga mrze. Kako se zemlja nalazi na ivici bune, Kraljev vojni savetnik, Mortimer, pragmatični čovek koji veruje da su sve vrste ljubavi 'otrov', optužuje vladara da je politički neodgovoran. Impulsivno, Kralj naređuje Mortimeru da ode u izgnanstvo, čime započinje seriju katastrofalnih događaja, koji dovode do toga da Gaveston i kralj budu ubijeni, a njegov sin - Kraljević - dolazi na vlast pod paskom majke Izabele i Mortimera. Kraljević ipak uspeva da se oslobodi kontrole svoje majke. Na samom kraju, poziva odabrane zvanice i ponovo uspostavlja red.

Kao polazište za siže preuzeta je istorijska epizoda o engleskom kralju Edvardu II, o kojem je čuvenu dramu napisao Šekspirov savremenik Filip Marlou. Ipak, u operi nema nikakvih elemenata elizabetanske drame, već je Krimp, koristeći arhivske izvore, napisao izuzetno moderan tekst koji se posebno fokusira na perspektivu kraljice Izabele. Bendžamin je posebno vodio računa da se čuju Krimpove reči, a svaka scena ima posebnu atmosferu i kolorit, koji dočaravaju psihološki i dramski sadržaj teksta.

Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво