Aleksandar Milosavljević: Pozorišne aktuelnosti

U emisiji POZORIŠNE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Aleksandra Milosavljevića na predstavu „Bolivud”, prema tekstu i u režiji Maje Pelević, kompozitorke Anje Đorđević i koreografa Igora Koruge, koju su u okviru 52. BITEF-a izveli članovi ansambla Narodnog pozorišta iz Beograda.

Sve što je na otvaranju 52. BITEF-a izgovorio Srećko Horvat, a ticalo se obesčovečenja savremenog sveta, ugroženog posledicama svetske ekonomske krize, torturom razuzdanog neoliberalnog kapitalizma, najnovijom velikom seobom naroda, procesom tranzicije ili zloupotrebom demokratije - našlo se u mjuziklu za koji je tekst napisala i koji je režirala dramska spisateljica i performerka Maja Pelević, piše Aleksandar Milosavljević. U predstavi Bilovuid pratimo pratimo ponašanje članova lokalnog pozorišta, koje tavori i trpi posledice tranzicije, kada do njih dopre vest o dolasku bolivudskog producenta u njihov mali grad na granici neke od evidentno istočnoevropskih zemalja, a sve što će potom uslediti zapravo je dobro poznata priča o izneverenim nadama. Svoj mjuzikl Maja Pelević gradi promišljeno i precizno, podjednako uskladivši rediteljski postupak sa osnovnom muzičko-scenskom matricom, ali i sa vlastitom dramaturškom i rediteljskom namerom da se upusti u žestoki društveni angažman. Uvažavajući precizne žanrovsko-produkcijske konvencije, rediteljka na sceni afirmiše bolivudske principe, te dosledno i tačno gradi atmosferu karakterističnu za indijsku verziju Holivuda. A u bolivudskoj produkciji sve je prenaglašeno, naročito gluma, sve neprestano vibrira između lažne tragike i nepodnošljivog patosa, sve je dovedeno do kiča.

Po Milosavljevićevoj oceni, baš kao što se rediteljka sve vreme kretala po samoj ivici između banalnog kiča i sofisticiranog kempa, tako su i glumci imali težak zadatak da odole izazovima preglumljivanja, a ekipa ove predstave, predvođena Jelenom Đokić i Milošem Đorđevićem, savršeno je ispunila taj zadatak. Stihovi na kojima je autorka dosledno insistirala, samo su još više pomogli da glumačka igra bude precizna i čvrsta. Songovi za koje je muziku komponovala Anja Đorđević podgrevali su opštu bolivudsku atmosferu, a tome je, kao što i treba u mjuziklu, doprinela i namerno zašećerena koreografija Igora Koruge.

Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво