Aлександaр Милосављевић: Позоришне актуелности

У емисији ПОЗОРИШНЕ АКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Александра Милосављевића на предстaву „Власт и њена опозиција”, према тексту Небојше Ромчевића, у режији Егона Савина и прoдукцији Народног позоришта из Ниша.

Инспирацију за драму Власт и њена опозиција Небојша Ромчевић је пронашао у делима Бранислaва Нушића. По речима Александра Милосављевића: „практично, од мотива а донекле и од ликова из богатог Нушићевог фундуса, савремени драмски писац формира фину мрежу у коју хвата саму суштину друштвених прилика на које смо осуђени. Сиже његове драмске приче је крајње једноставан - у живот породице престоничког интелектуалца који се бави историјом хришћанства, те је отуда типичан пример лузера јер му наука не доноси приходе, а у томе му од помоћи нису ни стручне књиге које објављује, изненада бане један од представника владајуће странке с необичним предлогом. Власт ће, наиме, плаћати позамашну своту новца несрећном интелектуалцу који за узврат треба да постане критичар владајуће странке. С једне стране, на тај начин ће власт добити опозицију коју може лако да контролише, док ће, с друге, историчар својој породици напокон обезбедити колико толико пристојан живот".

Редитељ представе, искусни Егон Савин, као уосталом ни писац комедије, не крије нушићевску природу комада који је поставио на сцену, те је низом редитељских поступака наглашен одговарајући карактере драмских ликова, али и атмосфера времена у којем живимо. Марија Калабић је сценографију осмислила на двоструко ефектан начин: радња је смештена у простор омеђен исцртаним кулисама, тако да је, с једне стране, креиран једноставан и мобилан декор, док је с друге, наглашена беда дома главних јунака и њихова стварност као провизоријум. Посебно је евидентан ангажман редитеља у раду с глумцима. Препознатљивост примењеног нушићевског модела, баш као и атрактивност алузија на актуелно стање нашег друштва, нескривено реферисање на конкретне догађаје, особе, ситуације па и феномене, елементи су који лако могу да одведу глумце у правцу преглумљивања и у разне облике поједностављења, што ипак није случај у представи нишког Народног позоришта. Пажљиво грађење ликова, промишљен одабир глумачких поступака и сценских средстава, одмереност и дисциплинованост карактерисали су игру Александра Маринковића, Јасминке Хоџић, Нађе Ненадовић Текиндер и Александра Михаиловића, оцењује Алкександар Милосављевић.

Читала Биљана Јовановић.
Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво