Читај ми!

Мајстори барока

Емисију посвећујемо музици за оперу „Венера и Адонис” Џона Блоуа. Главне улоге тумаче: сопран Кетрин Бот као Венера, сопран Либи Крабтри као Купидон, бас-баритон Мајкл Џорџ као Адонис. Члановима хора Вестминстерске опатије и ансамблом Њу Лондон Консорт диригује Филип Пикет.

Оргуљаш и композитор Џон Блоу, рођен 1649. године, био је један од најзначајнијих музичара на енглеском двору у другој половини 17. века, налазећи се на најистакнутијим позицијама у музичком животу Енглеске. Године 1658. именован је за члана хора краљевске капеле, а десет година касније и за оргуљаша Вестминстерске опатије. Такође је на двору био активан и као руководилац дечјег хора, а писао је и музику која се изводила на чембалу. Поред ових задужења, добијао је наруџбине за компоновање бројних духовних дела, церемонијалних и световних композиција које су извођене на дворским прославама. 

Најмање је био плодан на пољу сценске музике, али важан изузетак представља његова опера Венера и Адонис, која се сматра најранијом сачуваном енглеском опером. Са поднасловом „Маска за забаву краља”, ово музичко-сценско дело написано је за двор краља Чарлса II, где је и премијерно изведено 1683. године. Претпоставља се да је либрето произашло из пера енглеске ауторке Афре Бен, са којом је композитор често сарађивао, а који је заснован на трагичном миту о Венери и Адонису. 

Ова опера отворила је пут другим ствараоцима оперског жанра у Енглеској, а нарочито Хенрију Перслу, коме је служила као инспирација, али и јасан модел за његово остварење Дидона и Енеј

Ауторка: Саша Тошковић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво