Japanske autokompanije udružuju proizvodnju

Japanski proizvođači automobila udružiće se i formirati tri velike kompnije kao odgovor na ekonomsku recesiju u toj industriji. Akcije "Tojote", "Suzukija" i "Honde" pale su za više od 50 odsto nakon što su te kompanije smanjile proivodnju najviše u poslednje dve decenije.

Desetak japanskih proizvođača automobila moglo bi uskoro da se udruži i formira tri velike kompanije, kao odgovor na svetsku recesiju, koja ugrožava potržnju za vozilima, izjavio je Osamu Suzuki, predsednik "Suzukija", drugog po veličini japanskog proizvođača automobila.

"Kriza sa kojom je suočena američka autoindustrija i kriza u koju su zapali 'Krajsler', 'Dženeral motors' i 'Ford', Japan će pogoditi odloženo, kao cunami," reako je Suzuki u intervjuu japanskoj štampi.

"Japanska auto-industrija", koju sada čini više od deset velikih kompanija, mogla bi da se konsoliduje u "veliku trojku", baš kao što su to uradili američki proizvođači, smatra Suzuki.

Američka "velika trojka" iz Detroita zatvorila je privremeno pedesetak fabrika i smanjila proizvodnju, a "Dženeral motors" i "Krajlser" su dobili hitnu pomoć američke vlade od 13,4 milijarde dolara kako bi se sprečio njihov bankrot.

Proizvodnja smanjena i do 30 odsto

"Tojota", najveći japanski proizvođač automobila, ove nedelje je predvidelo prvi gubitak za 70 godina postojanja, a rivalska "Honda" je, zbog usporene prodaje, značajno smanjila predviđanja rasta profita u narednoj godini.

"Suzuki" je smanjio proizvodnju 10 procenata prošlog meseca zbog pada potražnje u zemlji i inostranstvu, a "Tojota" je juče saopštila da je njena svetska proizvodnja pala za oko 30 odsto, najviše u poslednje dve decenije, pošto su kupci u Evropi i SAD zbog krize odustali od nabavke novih vozila.

Akcije japanskih proizvođača automobila padale su ove godine uporedo sa sunovratom prodaje vozila. Akcije "Tojote" pale su 54 odsto, "Honde" 51 odsto, a "Suzukija" čak 65 odsto.

Procenjuje se da će se prodaja automobila u Japanu smanjiti naredne godine na najniži nivo u poslednjih 30 godina, zbog straha od nezaposlenosti i privredne recesije koja je oterala kupce automobila.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво