Све више радних места у Врању

За разлику од већине општина у Пчињском округу које спадају у ред неразвијених, Врање је изашло из тог круга и чврсто се држи у другој групи развијених. Од почетка године запослено је више од хиљаду Врањанаца, највише у индустрији намештаја, обуће и метала, већином по уговору на одређено време.

Пре две недеље запослио се Марко Јорданов, тапетар је у компанији Дива Дивани,још чека прву плату. Милица Младеновић ради од прошле године. По струци је ветеринарски техничар, сада шије. Италијанска компанија је у Врањској Бањи осам година, извози намештај.

Из Италије су и  "Геокс", са 1.300 радника, и "Топ софа", произвођачи обуће и намештаја. Раднике је примала и дуванска индустрија "Бритиш Америкен тобако", послују и бугарски инвеститори, а део "Јумкових" погона закупили су Руси - компанија "Спилит".

"У Врању имамо 120 запослених, планира се буде до 2.000 радника у наредном периоду", наглашава Ивица Станојевић, координатор људских ресурса у компанији Спилит, "компанија смо која има најбоље односе и најбоље плате тренутно у граду."

Просечни Врањанац у новчанику има 37.500 динара, до републичког просека недостаје 10.000 динара. Од 20.000 запослених, у привреди ради 15.000, највише у традиционалним за град,индустрији намештаја, обуће, метала. Град ствара услове, улаже у инфраструктуру, инвеститоре који примају раднике ослобађа плаћања таксе.

"Имамо већи број новоформираних привредних друштва у односу на угашена, тако да сада имамо регистрована 964 привредна друштва и 2.200 предузетничких радњи, и то је у односу на прошлу годину број већи за неких 100 привредних нових друштава", рекао је др Слободан Миленковић, градоначелник Врања.

"Јумко" је отворио нови погон, балистику, "Симпо" нови салон у Скопљу, "Ансал Стил" је купио "Заваривач", "Алфа плам" је водећи произвођач грејних тела. Привредницима је на првом месту тржиште.

"Покривени смо извозним пословима што нам омогућава да једним делом сервисирамо кредите и да будемо редовни у исплати личних доходака", наглашава Иван Петровић.

А извозни послови и транспорт лакши су уз Коридор 10, још су две мање деонице преостале. Гради се и пут који ће повезати Слободну зону са Коридором.

број коментара 0 пошаљи коментар