Чоколада са тартуфима и српске тортиље на сајму у Шангају

Десет компанија из Србије представља се купцима из Кине и целог света на овогодишњем Кинеском међународном сајму извоза ЕКСПО у Шангају, а српски штанд посетила је и премијерка Ана Брнабић.

На српском штанду је највише прехрамбених фирми, које производе представљају под слоганом "Ароме чисте природе", међу 3.000 компанија које излажу своју понуду на чак 400.000 квадратних метара изложбеног простора.

На сајму су, између осталог, представљена квалитетна српска вина, млечни производи, али органски производи од ароније, па и они од тартуфа, на штанду изнад којег доминира велики натпис "Made in Serbia". 

Премијерка је пробала и чоколаду са тартуфима, а једну је поклонила амбасадорки Кине Чен Бо, која је заједно са њом и српским министрима посетила сајам.

Такође, имала је прилику да се увери да српске тортиље, у мексичком руху, стижу и до кинеског тржишта, јер је једна новосадска компанија почела извоз свог производа у Кину.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић истакао је да је кинеско тржиште вишеструко важно за Србију, али да је потребно задовољити неколико услова, пре свега, обезбедити квалитет, конкурентност и континуиран пласман робе на тржиште Кине.

Он је нагласио да је Србија значајно повећала робну размену са Кином, у односу на прошлу годину, па је она сада дупло већа - у првих девет месеци пласирана је роба у вредности од 214 милиона долара, док смо целе прошле године продали робу за 92 милиона долара.

"Ако се овај тренд настави, приближићемо се први пут цифри између 250 и 300 милиона долара. То је још мало и зато су ови сајмови важни. Ово је прилика да приближимо наше прозиводе великом, али захтевном кинеском тржишту", рекао је Љајић.

Он је додао да учешће на сличним сајмовима приближава Србију корак више остварењу циља - константно повећање робне размене и смањење трговинског дефицита, јер Србија много више узози из Кине него што у њу увози.

Србија има квалитетне производе 

Како је рекао, Србија има квалитетне производе које може да понуди кинеском тржишту.

Према његовим речима, због основног проблема, континуитета у испорукама робе, потребно је да се обезбеде велике количине, и зато се мора ићи на специфичне врсте квалитетних пиризвода, који немају конкуренцију на глобалном тржисту или је та конкуренција мања.

"Овде смо видели неке од тих производа који имају прилике да се продају на овом тржишту и сигуран сам да ћемо из године у годину повећавати и асортиман робе које продајемо, али и њихову количину, па и континуитет", рекао је Љајић.

Као пример, навео је производе од тартуфа, који, како каже, вероватно немају "прођу" у Србији, али домаћа локална компанија која се тиме бави постаје и регионални бренд.

"Морамо коначно да будемо препознатљиви по неком од прозивода. Чеси су водилу кампању и постали су познати по пиву које овде извозе. Италијани по вину. Овде је велики број наших винарија и можда је то велика саснса, јер је у последњих годину дана извоз вина постигао веће цифре него раније", додао је он.

Навео је и да Србија у Кину извози буково дрво, који је други извозни производ, али да би били профитабилније да извозимо готов производ у односу на сировину.

"Зато морамо да се концентришемо на неколико поризвода и да ребрендирамо производе које извозимо, да коначно будемо препознатљиви по неком од њих, који ће онда отворити врата и за све друге робе", рекао је Љајић.

Процене су да ће око пола милиона купаца из свих делова света посетити Сајам, што представља велику шансу за спрске привреднике.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво