Шта ће "Лидл" донети потрошачима

Немачки "Лидл" у четвртак истовремено отвара првих 16 продавница у 12 градова Србије. Део је "Шварц групе", први трговински ланац у Европи и међу пет водећих у свету. Очекује се да на домаћем тржишту донесе велике промене, побољша понуду, повећа конкуренцију и снизи цене.

На српском тржишту 10 малопродајних ланаца учествује са 55 одсто у укупном промету у малопродаји, а сви остали учесници појединачно имају мање од један одсто тржишног учешћа, говоре подаци Комисије за заштиту конкуренције.

"Лидл" је савремени дисконтни трговински ланац и очекује се да понудом од 1.500 производа и великим бројем приватних робних марки, донесе нове трендове у малопродаји у Србији.

"Битно је да донесу брзу куповину и квалитет пошто је страна компанија и на неки начин добру услугу самог особља и да потрошачи буду задовољни", сматра један потрошач. 

Други додаје да су "сви они дошли да узму профит".

"Ту су они због себе, а не због нас. Ми ћемо ту можда нешто мало да добијемо с обзиром да има веће конкуренције", напомиње потрошач.

Ниска куповна моћ, спора промена потрошачких навика и недостатак простора за отварање нових малопродајних објеката, основне су баријере за бржи улазак нових трговинских ланаца на наше тржиште.

"Српско тржиште је било доста затворено у овој области и бележи се велики број случајева кршења права потрошача. Долажењем овако великог бренда на српско тржиште очекујем већу конкуренцију, побољшан асортиман производа, ниже цене, већи квалитет и бољу заштићеност потрошача", истиче Денис Перинчић из Републичке уније потрошача.

Многи се питају каква је будућност малих трговаца у тржишној утакмици са "Лидлом".

"За њих оваква конкуренција јесте изазов. Оно што је важно то је да они ту конкуренцију схвате као подстрек да буду бољи. Мале комшијске радње имају једну предност коју велики трговци немају а то је да они одлично познају свог потрошача, имају шансу да кроз однос са потрошачима граде једну другачију емоцију и другачију услугу", каже Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Само један одсто малопродајних објеката у Србији чине хипермаркети. Свега 19 процената су самоуслужне радње, а чак 80 одсто укупног броја су продавнице класичног типа где продавац услужује купце. Просечан продајни објекат има 200 квадрата.

број коментара 0 пошаљи коментар