Ахуђа: Оживећемо ИМТ, производња почиње за годину дана

Заменик директора индијске компаније ''Тафе'' за европско тржиште која је нови власник ИМТ-а, Камал Ахуђа каже да ће производња нових трактора почети најкасније за годину дана. Кључне компоненте попут мотора стизаће из Индије, док ће се у Србији правити остали делови и склапати трактори са ознаком ИМТ, наводи Ахуђа.

Камал Ахуђа је за Танјуг рекао да није реално да се комплетна производња трактора одвија у Србији, али да постоје услови да се праве делови попут хидраулике, зупчаника, кабина, фелни, гума, акумулатора и да се на тај начин удео домаћег учешћа повећава из године у годину.

''Када је 'Фијат' стигао у Србију, проценат домаћег учешћа био је око 2-3 одсто, а сигуран сам да је сада много већи, тако ће бити и са 'Тафе' тракторима'', уверен је Ахуђа.

На питање колико ће ''Тафе'' запослити радника и инжењера из Србије, Ахуђа одговара да је за сада тешко говорити о том броју будући да се начин производње трактора, како каже, много променио.

''Данашње фабрике раде са 'хај-тек' машинама и немају толико запослених као раније. Не постоји више вертикални модел производње по коме се све, од најмањег до највећег дела, прави у фабрици. Данас се много ради са кооперантима, тако послујемо и у Индији. У сваком случају број запослених ће се повећавати са растом производње'', наводи Ахуђа.

"Потребни кадар кључан за куповину ИМТ-а"

Истиче да у Србији има потребног кадра за производњу што је, каже, био један од одлучујућих фактора због којег је ''Тафе'' одлучио да купи ИМТ.

''Могли смо да купимо погон и у некој другој држави, али у Србији има највише квалификованог кадра за производњу трактора када је реч о овом региону'', сматра Ахуђа.

Наводи да ''Тафе'' тренутно преговара са стратешким партнерима у Србији о чему, каже, не може још увек јавно да говори, као ни о инвестицијама у производњу трактора у Србији.

''Улагања ће бити милионска, али не могу то да прецизирам. ''Тафе'' даје и своје знање, стручњаке, слаћемо одређене машине и агрегате у Србију, а улагаће и стратешки партнер. Очекујемо да најкасније за 12 месеци почне производња нових ИМТ трактора'', рекао је Ахуђа.

Говорећи о наредним корацима након што је ''Тафе'' купио бренд, интелектуална права и некретнину ИМТ-а у Јарковцу, Ахуђа је навео да ће тим инжењера из Индије, којима ће се прикључити неколико бивших радника и директора из ИМТ, ускоро доћи у Србију како би одабрали локације за производњу делова за трактор.

''Имамо план за Србију, а слично радимо у Турској где неколико година правимо тракторе који се продају на турском тржишту, а извозимо их и у Америку'', каже Ахуђа.

На Међународном сајму пољопривреде у Новом Саду пољопривредници ће у мају имати прилику да виде модел ''тафе 42'' који ће их, сигуран је Ахуђа, веома подсетити на ИМТ 539.

Сличност та два модела, како каже, није случајна јер ''Тафе'' и ИМТ везује дугогодишња сарадња која је почела шездесетих година, а до 1992. две компаније су оствариле промет од 250 милиона долара.

"Желео сам да мој отац доживи куповину ИМТ-а"

Ахуђа, чија је мајка Српкиња, а отац Индијац и један од водећих људи у компанији ''Тафе'', каже да је имао велику жељу да се сарадња две компаније и две државе обнови и настави.

''Желео сам да мој отац то доживи јер је цео живот посветио 'Тафеу' и сарадњи са ондашњом Југославијом. Сем тога, и ја сам рођен у Београду, овде сам живео до своје десете године и нисам заборавио српски'', прича Ахуђа.

Каже да га изненађују питања зашто су Индијци купили ИМТ и шта имају од тога јер, како каже, у Индији још увек верују у овај бренд, а ИМТ памте као квалитетан и поуздан трактор.

''Сигуран сам да ћемо са новом технологијом оживети ИМТ и учинити га релевантним за нова тржишта. Наш циљ није само Србија и бивша Југославија, занима нас и Русија, чак и западна Европа јер се Србија приближава ЕУ. Скептици кажу да ће то бити тек за пет-седам година, али за фирму као што је 'Тафе' то није дуго'', истиче Ахуђа.

Додаје да је ''Тафе'', на чијем је челу његова рођака Малека Шринивасан, највећи појединачни деоничар у америчкој АГЦО корпорацији која је власник трактора ''фент'', ''челенџер, ''валтра'', ''меси фергусон'' и има промет око 12 милијарди долара.

Како каже, годишња производња трактора је око 180.000, а извозе се у више од 90 одсто афричких земаља, као и у Бангладеш, Шри Ланку, Бурму и Бутан.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво