Најпродаванији половни аутомобили са запада, порасла продаја нових возила

У Србији је у 2017. години продато 26.900 аутомобила и лаких комерцијалних возила, саопштила је Српска асоцијација увозника нових аутомобила и делова. То представља раст од око 15,5 одсто на годишњем нивоу. Најпродавнији бренд је домаћи "фијат" са скоро 4.000 возила, а затим "шкода", "фолксваген", "рено", "форд", "опел дачија" и "тојота". Ипак, највише се продају половна возила, годишње око 100.000.

Увозници и даље мисле да на њихову продају, а и на екологију, утиче неконтролисани увоз половњака са запада који је прошле 2017. године достигао 120.000 возила. То су већином аутомобили од 2001. до 2008. године, чија просечна цена на нашем тржишту не прелази 2.500 евра.

Међутим, то су и еколошки најнеприхватљиви аутомобили са високим километражама и ислуженим катализаторима који се често са њих скидају, па ћемо ускоро имати проблем да ће у већим градовима морати да се уведу рестрикције за улаз аутомобила у центар.

"Ради се о томе да је загађење опасног отпада које је сада пронађено алармантно објављено у медијима, али ово што се сада дешава сада са загађењем моторним возилима мислимо да је непремостиви проблем", истиче др Милош Петровић, председник Асоцијације увозника и делова.

Вредност загађења у градовима, на пример у Београду када нема кошаве буде и до 14 пута већа него дозвољена. Укупно за пет година добили смо преко пола милиона половњака са запада са тенденцијом даљег раста.

Увозници аутомобила апелују на надлежне да се купцима који желе да купе еколошка возила, хибриде и елелектрична, дају субвенције које постоје у суседним земљама. На пример, у Хрватској субвенције су и до девет хиљада евра.

"Алтернативни погони су велика тема у Западној Европи већ последњих седам до осам година. Ми смо тек у зачетној фази и оно што ми сви ми желимо у аутомобилској бранши и оно што желе наши грађани јесте да се по том питању освестимо и да ухватимо корак са Европом", каже Роберт Лукић, директор "Тојота Србија".

Подаци показују да код нас скоро да нема средине. Купују се или најјефтинији или најскупљи аутомобили. Свако седмо купљено возило је из групе премијум брендова, то значи да је његова цена изнад 25.000 евра.

У Београду је регистровано чак 70 одсто новокупљених возила. Они који имају не штеде, па тако у Београду имамо пет нових регистрованих аутомобила чија је цена изнад 300.000 евра.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво