Rečeno i prećutano

Zašto je "rijaliti" kriv

Džeri Springer šou, legitimno najveći "treš" na televiziji, ugašen je letos posle skoro trideset godina emitovanja na američkom En-Bi-Si-ju. U zlatno Džerijevo doba rijaliti programi u Americi delovali su kao čedno listanje tabloida. Početkom ovog veka, međutim, "rijaliti" se promenio i sa margine ubacio u vrh. Postao je dominantni oblik TV zabave.

U sledećoj fazi rijaliti format je masovnom gledanošću, vrlo brzo, sprao žig srama i stekao "mein strim" status. Zvezde "rijalitija" postale su brendovi vredni stotine miliona dolara. Što su bili bizarniji rasla je njihova popularnost i skakala cena. Tako je promovisan novi koncept sticanja slave ali i novi model medijske kulture.

Uticaj "rijalitija" na oblikovanje stavova i vrednosti publike, na njene postupke, odluke i ponašanje, nije do kraja istražen. Jasno je da u "rijaliti" sa svojim stilovima i vrednostima uglavnom ulaze obični ljudi i estradne ličnosti. Ne i ljudi iz viših, elitnih i vladajućih slojeva društva. Ali pre dve godine desio se presedan kada je u Americi "lik iz rijalitija" skliznuo u "glavni tok" i našao se u Beloj kući.

U svetlu ovih činjenica i domaće polemike između ministra kulture i "rijaliti zajednice", o prirodi, privlačnosti i "rijaliti" rizicima, za Rečeno i prećutano govore Ljubiša Ristić, pozorišni reditelj, Boris Miljković, TV autor i kreativni direktor RTS-a, i medijski teoretičar, docent na FDU Vlatko Ilić.

Urednik i voditelj emisije je Radovan Pantović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво