субота, 26. мај 2018, 13:00
Stepenik
San o sreći
"Reklamne agencije, rukovodioci jedinica za ljudske resurse, državna uprava i farmaceutske kompanije nas iz psihološkog ugla posmatraju, podstiču, gurkaju, optimizuju i predupređuju još od XIX veka", kaže na jednom mestu u knjizi "Industrija sreće" Vilijam Dejvis. I ne samo reklamne agencije. U svetom cilju opšte sreće udruženi su psiholozi, ekonomisti, matematičari, genetičari... U društvima u kojima Svetska zdravstvena organizacija predviđa da će do 2020. mentalni poremećaji postati najveći uzrok invaliditeta i smrti, biti srećan znači biti radno sposoban i kupovno moćan.
Vilijam Dejvis je politički ekonomista sa posebnim interesovanjem za neoliberalizam, istoriju ekonomije i ekonomsku sociologiju. O njegovoj knjizi "Industrija sreće" (koju je objavio Clio), u emisiji Stepenik, razgovaramo sa dr Goranom Tomkom, gostujućim predavačem na Uneskovoj katedri za kulturne politike i menadžment u kulturi Univerziteta umetnosti u Beogradu.
Autor: Svetlana Jajić
Коментари