Gramofonija – J. S. Bah: Muzička žrtva

Reprodukujemo snimak ciklusa „Muzička žrtva” Johana Sebastijana Baha u interpretaciji fagotiste Klausa Tunemana, flautiste Gintera Ludzuvajta, čembaliste Valdemara Derlinga, violiste Karla Valtera, gambiste Jirgena Sartortija, violinistkinje Eve Marije Krauspe i Karl-Hajnca Alvesa koji tumači deonicu engleskog roga. Ploču je objavila italijanska produkcijska kuća Džoker rekords 1972. godine.

Pod ovom etiketom je na Apeninskom poluostrvu od sredine pedesetih godina objavljen izuzetno veliki broj albuma gotovo svih muzičkih žanrova iz kataloga koji je sadržao skoro deset hiljada naslova. Kompaniju je osnovao švajcarac Valter Geltner kao podružnicu svoje glavne firme pod nazivom „Sar" (SAAR), nastojeći da je pozicionira na tržištu kao konkurenta proizvođačima jeftinih i široko dostupnih izdanja kao što su bili Ar-Si-Ej, Rikordi i drugi. U tu svrhu je razvio veliku mrežu distributera i započeo sa prodajom ploča u supermarketima i kioscima, što je rezultiralo širenjem ponude i rastom kompanije. Džoker rekords je najčešće objavljivao licencna izdanja iz Sjedinjenih Američkih Država i Zapadne Nemačke, a bilo je i više slučajeva kršenja autorskih prava koji su imali sudske epiloge. Veći deo albuma koje je ova kuća objavila postoji u više verzija, što je slučaj i sa pločom koju večeras emitujemo. Ovaj album postoji kao deo kompleta od tri ploče na kojima su, pored ciklusa Muzičke žrtve još i snimci Brandenburških koncerata i kao samostalno izdanje, koje je, takođe, otisnuto u više verzija. Iako su snimci, poput ovog, bili na veoma visokom produkcijskom nivou, kvalitet ploča često nije zadovoljavao ni minimum potreban za nesmetanu reprodukciju, a ova neslavna praksa je tokom najuspešnijeg perioda kompanije bila čak i predmet podsmeha u američkim stručnim publikacijama.

Izuzev veoma uspešnog zapisa koji slušamo večeras, ovaj ansambl nije bio diskografski aktivan, a najistaknutiji među njegovim članovima bio je fagotista Klaus Tuneman koji je sarađivao na preko sto izdanja u različitim kamernim ansamblima, ali i kao solista. Njegove ploče sa ansamblom Sveti Martin u poljima ostvarile su značajan uspeh, dok je kao solista delovao pod okriljem kompanije Filips, izvodeći pretežno dela majstora 17. i 18. veka.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво