Aleksandar Milosavljević: Pozorišne aktuelnosti

U emisiji POZORIŠNE AKTUELNOSTI možete slušati osvrt Aleksandra Milosavljevića na predstavu „Balava”, prema istoimenoj drami Dunje Matić, u režiji Andreja Nosova i koprodukciji Hartefakt fonda i Beo Arta iz Beograda.

Drama Balava Dunje Matić je priča o disfunkcionalnoj porodici koju čine četiri žene - Balava, Mala, Majka i Tetka – dakle, po dve sestre različitih generacija koje, naizgled, nisu ni nalik jedna drugoj: Majka je cinična, opora i vazda spremna da sarkastičnim komentarima ukopava svoje ćerke; Tetka je i sama pristala na konstataciju ukućanki da je luda, pa se tako i ponaša, a iza njenog autizma i povučenosti stoji rešenost da živi po svom nahođenju i u vlastitom, zatvorenom svetu; Balava je ljupka, vedra i puna najraznovrsnijih planova za budućnost, Majci se suprotstavlja razigranošću, nepokolebljivim optimizmom i permanentnim kovanjem planove za srećan život s dečakom koga voli i sa kojim je u tajnoj vezi; dok je njena sestra, Mala, s druge strane, mračna i džangrizava, podjednako kritična i prema Majci i Tetki, ali ništa manje i prema Balavoj kojoj zamera naivnost, a na sarkastične i mračne Majčine priče reaguje burno, uvek iznova najavljujući da će definitivno napustiti porodicu, obaveštava nas Aleksadar Milosavljević.

Uprkos dramskim pa i tragičkim tonovima ove priče, ona je saopštena na duhovit način, naglašeno poetski, s mnogo nežnosti, a četiri sudbine o kojima komad svedoči, tačno determinišu stanje sveta u kojem živimo, pa dezorijentisanost junakinja drame Balava prepoznajemo kao dijagnozu stanja u društvu, ne jedino ovdašnjem, u kojem je porodica izgubila svaku šansu. Osnovni rediteljski stav Andreja Nosova u susretu s ovom dramom očigledno je korespondirao sa poznatom tezom da dobar izbor glumaca garantuje kvalitet konačnog scenskog rezultata. Otuda on za inscenaciju Balave pravi idealnu podelu uloga, a o svakoj od rola koje su ovde odigrale Mirjana Karanović, Jasna Đuričić, Isidora Simijonović i Jovana Belović mogle bi biti napisane ozbiljne studije, jer je glumački angažman dao posebnu dimenziju celoj predstavi. Balava je na prvi pogled jednostavna i prijemčiva, a opet uzbudljiva i aktuelna predstava čija svedenost omogućava igranja u različitim prostorima, pokretljivost i sposobnost korespondiranja s očekivanjima raznovrsne publike.

Čitala Biljana Jovanović.
Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво