Imaginarni pejzaži

Predstavićemo album „Selva oscura” Vilijama Basinskog i Lorensa Ingliša koji je u petak, 12. oktobra, objavila diskografska kuća Temporary Residence. Ovo izdanje je posvećeno Polu Klipsonu, eksperimentalnom filmskom umetniku, koji je bio prijatelj Basinskog i Ingliša, a koji je preminuo početkom ove godine. Klipson je u svojim ostvarenjima često koristio muziku ambijentalnih i dron muzičara poput Gruper, Džefrija Kanutu-Ledesme i drugih.

Sam naslov očigledno vuče korene iz Danteove Božanstvene komedije, tačnije iz drugog stiha prvog pevanja Pakla u kojoj narator kaže da se zalutavši, na pola životnog puta, našao u tamnoj šumi - na mračnoj šumskoj stazi koja vodi ka vratima podzemlja. Kao metafora, tamna šuma može biti ideja kretanja i lutanja po do tada neutabanim stazama, prostoru i vremenu kao i gubljenje čvrstog oslonca i usmerenja. Ingliš i Basinski u ovoj sintagmi pronalaze smisao sopstvenih susreta i putovanja, u kojima se rodila ideja da treba da stvore zajednički rad, razmenjivanjem zvučnih fajlova i razradom istih na distanci i tokom vremena. Kako to sami kažu, rezultat je muzika koja se „menja poput peska, sa zvucima koji prave stalno nove formacije na granularnom nivou, kako bi stvorili široku, sporo pokretnu soničnu tapiseriju sublimnog, opijajućeg kvaliteta".

Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво