Džez

Snimak koncerta grupe New Zion Trio pijaniste Džejmija Safta, uz gostovanje bubnjara Hamida Drejka, održanog 5. novembra prošle godine na Tampere Jazz festivalu u Finskoj.

Pijanista, klavijaturista i kompozitor Džejmi Saft unikatna je figura njujorške džez i avangardne scene. Devedesetih godina prošlog veka afirmisao se kroz sviranje u različitim postavama Džona Zorna, među kojima je najpoznatija Electric Masada. Ipak, njegov specifičan svirački senzibilitet na Fender Rouds klavijaturama, i u to vreme neobična sklonost ka mešanju džeza se regeom, dabom i elektronikom, skrenuli su pažnju i na njegov autorski rad. Albumi kao što su Sovlanut i Breadcrumb Sins, objavljeni za Zornovu izdavačku kuću Tzadik u ediciji Radical Jewish Culture, najinteresantniji su radovi iz ove faze njegove karijere.

Poslednjih desetak godina Saft bez zadrške uleće u raznovrsne projekte, od gostovanja avangardnim muzičarima, do autorskih albuma na kojima obrađuje Boba Dilana, ili čak izvodi i tradicionalni, mejnstrim džez. Njegov New Zion Trio svojevrsna je veza između stare ljubavi ka regeu i dabu, te smirenijih albuma iz aktuelne faze karijere. Na koncertu u Tampereu u postavi je i bubnjar Hamid Drejk, a muzika kvarteta se oslanja na stabilan gruv i Saftov istančan, liričan svirački senzibilitet, čak i kada pređe na Fender Rhodes klavijature ili električne orgulje.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се