Hronika Trećeg programa

Emitovaćemo osvrt Ljiljane Ćinkul na izložbu Nine Todorović „Dnevnik hodanja”, a potom osvrt Dejana Petrovića na filmove Valeške Grizebah „Vestern” i Šona Bejkera „Projekat Florida”, prikazane na 23. Festivalu autorskog filma u Beogradu.

Od 21. novembra do 9. decembra u galeriji Kolarčeve zadužbine bila je otvorena izložba radova Nine Todorović „Dnevnik hodanja", koja predstavlja svojevrstan nastavak istraživačkog beleženja kamerom, utemeljen na stavu umetnice učiniti stvari vidljivim. Povod je jednomesečni rezidencijalni umetnički boravak u Gracu 2015. godine, kada je slikarka u nepoznatom gradu i na stranim lokacijama proveravala svoju ideju o urbanom palimpsestu. Pojam vremena i memorijskog kodiranja značajni su u svakom projektu Nine Todorović, a opravdan je i slikarkin strah od gubljenja vremena jer živimo u doba rasute pažnje i ne/selektivnog prijema mnoštva informacija. U formi dnevnika ona dokumentuje svaki dan, a pored pisane forme, podsetnika, fotoaparat je osnovno sredstvo. Na Kolarcu su predstavljene razvijene vizuelne beleške sa ovog putovanja, grad kao umetnička baza, kao realni i apstraktni urbani pejzaž. Svojim crtačkim tkivom, kolažiranjem i fotografskim dokumentima, projekat Dnevnik hodanja predstavlja čitljivu vizuelnu celinu, blisku istraživačkim projektima nove umetničke prakse, komentariše Ljiljana Ćinkul.

* * *

Sa 23. Festivala autorskog filma, koji je održan od 24. novembra do 2. decembra u više beogradskih bioskopskih sala, Dejan Petrović izdvaja ostvarenja Valeške Grizebah Vestern i Šona Bejkera Projekat Florida.

Film Vestern dočarava gledaocu suret nemačke građevinske ekipe na priveremenom radu u bugarskoj provinciji sa tamošnjim stanovništvom. U sudaru različitih jezika, shvatanja i mentaliteta dolazi do izražaja prikriveni kultur-rasizam, kolonijalizam, kao i duboke lične netrpeljivosti. I dok su obe socijalne grupe čvrsto ušančene u vlastite pozicije, jedan od Nemaca, Majnhard će, isprva, diskretno, a potom, sve odlučnije uspeti da se približi domaćinima pa čak i poželeti da u novoj sredini trajno ostavne.

Film Šona Bejkera Projekat Florida, o kojem je već bilo reči u prethodnoj emisji, donosi priču o marginalizovanoj i zanemarenoj grupaciji ljudi, nastanjenoj po sobicama periferijskog motela. Tek u drugoj polovini filma kao centralne ličnosti se izdvajaju šestogodišnja Muni i njena majka Hali, koja se da bi obezebedila sredstva za život bavi svim raspoloživim poslovima, a naposletku i prostitucijom.

Urednica emisije Tanja Mijović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво