Muzika 20. veka – Džon Adams

Ovaj američki kompozitor se u svom opusu služi minimalističkim tehnikama poput ponavljanja obrazaca, ali nije dosledan i isključiv poklonik ovog stila. U intervjuima on duhovito zaključuje da je on „post-stilski“ kompozitor, a kako pripada generaciji autora posle Stiva Rajha i Filipa Glasa u njegovoj muzici se može osetiti taj „postmoderni“ proboj kroz primenu klimaksa ili elemenata romantizma.

Kao najbitniji trenutak u svojoj kompozitorskoj karijeri, Adams navodi susret sa knjigom Džona Kejdža, Tišina iz 1973. godine. Pitanja koja je postavljala Kejdžova škola nudila su Adamsu novu perspektivu i alternativne poglede na serijalnu tehniku. Od tog momenta kompozitor je počeo da eksperimentiše sa upotrebom elektronske muzike, što se reflektovalo u kompozicijama Kapije Kine i Frigijske kapije iz 1977. godine - koje predstavljamo u emisiji.

U oba ova dela, minimalistička repeticija igra bitnu ulogu, a isto tako, povratak tonalnosti, odnosno modalnosti, izdvaja ova dela i od modernističkih ostvarenja njegovih savremenika. Harmonska progresija u delu Kapije Kine je spora, a na izgled isti obrasci koji se ponavljaju neosetno menjaju svoj oblik. Takođe u emisiji ćete čuti i dela Kratka vožnja u brzoj mašiniŠejker lups.

Autorka emisije Đurđija Vučinić

 

 

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се