Teorija filma – Vladimir Kolarić

Od ponedeljka, 19. do petka, 23. marta na Treće programu, u sedmičnom ciklusu TEORIJA FILMA, možete pratiti delove studije Vladimira Kolarića «O odnosu filma i književnosti i filmskoj adaptaciji književne građe».

Šta je to što film čini autonomnim umetničkim izrazom, odnosno u kojoj meri se i na koji način film odvaja od svojih predložaka, pitanje je na koje odgovara Vladimir Kolarić u tekstu u kojem analizi podvrgava neke od temeljnih stavova Sergeja Ajzenštajna, Ričota Kanuda, Dušana Stojanovića, Huga Minsterberga, Rudlofa Arnhajma, Andrea Malroa, Andrea Bazena, Aleksandra Astrika, Zigfrida Krakauera, Marsela Martena, Žana Mitrija i drugih teoretičara filma, ili samih filmskih stvaralaca. Rečeno filmskom terminologijom, Kolarić nas tehnikom montaže, odnosno brzog smenjivanja kadrova (citata i komentara) vodi kroz istoriju problema, dakle kroz istoriju «osamostaljivanja filma», pokazujući, zapravo, da za film važi isto što i za svaku umetnost dostojnu toga imena: film nije ni odraz, ni kopija, niti imitacija nekakve stvarnosti koja mu prethodi, već autonomni umetnički izraz koji samostalnost zadobija sopstvenim, specifičnim izrazom i specifičnom upotrebom tehničkim sredstava koja su mu na raspolaganju.

Urednik ciklusa Ivan Milenković.

 

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се