Жан-Филип Рамо: „Дардан”

У поређењу са Рамоове три чувене трагедије („Иполит и Ариција”, „Кастор и Полукс” и „Зороастри”), лирска трагедија „Дардан” мало је позната данашњој публици.

Разлози за овакву судбину могу се разазнати само у документима из времена њиховог настанка. На премијери 1739. године „Дардан" једноставно није доживео успех који су имале три познате трагедије. Тадашња критика замерала је аутору на танушном Де ла Бријеровом либрету, крцатом, како су они то окарактерисали, „екстравагантним ситуацијама", али и тешкоћама при праћењу Рамоове музике.

То се превасходно односило на први чин, док су друга два, писана у старомодном, кохерентнијем маниру, била сразмерно добро прихваћена. Да би удовољио духу времена, а пре свега, практичној потреби уважавања међу музичким критичарима и публиком, Рамо је партитуру „Дардана" поједноставио, те је, у две варијанте, успешно била изведена 1744. и 1760. године.

У данашњем Аутограму слушаћемо свиту за лирску трагедију „Дардан" Жан-Филипа Рамоа, рађену по првобитној верзији из 1739. године. Чућете је на концертном снимку који је на оригиналним барокним инструментима остварио „Оркестар 18. века", под управом Франса Бригена.

 

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се