Знакови

Признање Друштва историчара уметности Србије: изложба "Сликари, ратници, сведоци"

Традиционално, већ скоро две и по деценије, средином јануара се додељује Признање Друштва историчара уметности Србије (ДИУС) за најбољу ауторску изложбу остварену у претходној календарској години. Стручни жири (који је радио у саставу: Бојана Бурић, Маида Груден и Славица Попов) одлучио је да је најбоља у 2017. години изложба "Сликари, ратници, сведоци", одржана током фебруара и марта у Галерији САНУ. Изложба је уприличена у оквиру обележавања годишњице Првог светског рата, а ауторке су историчарке уметности Жана Гвозденовић и Милена Марјановић.

Ову обимну и репрезентативну изложбу дела службених сликара и фотографа у српској војсци, чини преко стотину слика и исто толико фотографија. Већ на почетку рата војна команда је схватила значај аутентичних визуелних записа са ратишта, те је 1914. донела "Упут за употребу ратних сликара", што се односило на фотографе. 

Представљене слике показују разнородну и динамичну уметничку сцену у Србији почетком 20. века, насталу на потпуној контрадикторности, јер се у катаклизми ратног вихора и страдања догодио уметнички процват, односно достизање врхунаца сликарског стила у избеглиштву - специфичног српског импресионизма.

Посебан сегмент чине фотографије, које су груписане у девет целина, с посебним нагласком на оне иконичне, попут "Војника на стражи (Око соколово)" или "Српска трагедија - Краљ Петар I на воловским колима напушта Стару Србију", за коју је чувени режисер Џон Форд рекао да је то фотографија која је готово филм.

Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво