Аутограм

У данашњем "Аутограму" представићемо Платијеве сонате за обоу

Мада је био врхунски обоиста, Ђовани Бенедето Плати је ретко био у прилици не само да свира овај инструмент већ и да за њега пише. Разлог се крио у околности да је Платијев мецена, гроф од Шенборна, Рудолф Франц Ервајн, био велики љубитељ музике, али и страствени виолончелиста-аматер, који је од свог штићеника очекивао да га непрестано снабдева новим партитурама за виолончело. Платијев дубоко лични глас обоисте се отуда веома ретко чуо.

Само у неколико манускрипта пронађених у Дрездену срећемо дела намењена овом инструменту - поред Концерта за обоу, ту је и једна соната за исти инструмент. У трио сонтама обоа је повремено замењивала виолину, што је, у комбинацији са виолончелом, звуку принца-покровитеља давало додатну димензију.

У данашњем Аутограму представићемо Платијеве сонате за обоу, у интепретацији чланова ансамбла Cordia, који свирају на оригиналним инстурментима 18. века.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво