Aлександaр Милосављевић: Позоришне актуелности

У емисији ПОЗОРИШНЕ АКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Александра Милосављевића на други позоришни фестивал Виминацијум фест, који је под слоганом „Митови стари и нови” одржан од 24. до 30. јуна у Археолошком парку Виминацијум, недалеко од Костолца.

Позоришни фестивал Виминацијум фест одржан је на локалитету једног од најзначајнијих градова и војних логора Римског царства од 1. до 6. века, а данас једног од наших највећих археолошких налазишта. Тако су у централном делу лимеса, римског логора, оформљене две позорнице - велика и камерна, а трећа је смештена у пространом дворишту самог домуса. Ансамбли и гости фестивала смештени су у зградама војног логора, активирана је и кантина, а показаће се да је све то гостима понудило много већи комфор од, рецимо, услова у брионском кампу у којем функционише фестивал Улисис театар Радета Шербеџије, глумца и музичара који је са члановима свог бенда одржао концерт на отварању овогодишњег Виминацијум феста.

Што се позоришног програма тиче, првоизведена представа је Бакхе коју је према Еурипидовој трагедији у Казалишту Улисис режирала Ленка Удовички. „Ове Бакхе започињу фрагментарним приказом једне од сесија колективне психотерапије чије учеснице су жене које говоре о проблемима актуелне свакодневице, о тривијалностима у којима се оне све теже сналазе; но представа се наставља све краћим флешевима у којима јасно слутимо да све интензивније попуштају кочнице својствене социјализованим особа данашњице. А онда почињу Баханткињe", пише Александар Милосављевић.

Друге такмичарске вечери изведена је представа Државног мађарског позоришта из Темишвара Сонет 66, настала по стиховима вероватно најпознатије Шекспирове песме, а представу је режирао Кокан Младеновић, разложивши Шекспирове стихове и од сваког од њих генеришући по једну сцену. На Дрини ћуприја Српског народног позоришта из Новог Сада, такође у драматизацији и режији Кокана Младеновића, свакако се уклапала у концепт селектора фестивала Михајла Несторовића, потврђујући и мит о славном вишеградском мосту, али и мит о Иви Андрићу, баш као што је једна од суштина ове представе у провокативном преиспитивању многих наличја мита о суживоту различитих народа и религија на овим просторима.

Продукција Драме Словенског народног гледалишча Девојчица са жицама евидентно је настала по мотивима Андерсенове бајке Девојчица са жигицама, а представу је на сцену поставио познати македонски композитор и све успешнији редитељ Маријан Нећак. Полазећи од сижеа познате бајке о несрећној девојчици која у зимској, снежној, празничној ноћи на улици продаје шибице, али се суочава с бездушношћу овог света, Нећак заправо плете вишеслојну причу о путовању младе виолинисткиње која са Балкана намерава да стигне у Европу.

Последње такмичарске вечери одиграна је М.И.Р.А. Битеф театра у режији Андраша Урбана, представа о којој је овде у више наврата било речи, те сада Милосављевић само констатује да се игра четири одличне глумице изванредно уклопила у амбијент виминацијумског домуса и да је једну од две награде Виминацијум феста, ону намењену најбољем глумцу, заслужено добила Мирјана Карановић. Жири, у саставу Дејан Мијач (редитељ), Миодраг Табачки (сценограф) и Снежана Тришић (редитељка), такође оправдано, награду за најбољу представу доделио је Девојчици са жицама.

Читала Душица Мијатовић.
Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се