Драмски ораторијум „Теодора” Георга Фридриха Хендла

Снимак овог дела је забележен 7. септембра прошле године на концерту одржаном у оквиру Промс фестивала. Главне улоге тумачили су: Луиз Олдер као Теодора, Јестин Дејвис као Дидим, Бенџамин Хјулет као Септимије, Тарек Назми као Валенс, Ан Халенберг и као Ирена. Хором и оркестром ансамбла Арканђело дириговао је Џонатан Коен.

Претпоследњи ораторијум немачког барокног мајстора премијерно је изведен 16. марта 1750. године у Ковент гардену у Лондону. Том приликом је доживео неуспех, те је у XX веку извођен ретко, као куриозитет унутар Хендловог опуса. Ипак, последњих деценија мишљење стручне јавности се променило, те се данас сматра да се ради о ремек-делу великог мајстора, у којем на иновативан начин обрађује тему љубави, вере и жртвовања. Ренесанса интересовања за Теодору започела је сарадњом Вилијема Кристија и режисера Питера Селерса, који су 1996. године са великим успехом у Глајндборну поставили ово Хендлово дело, а та продукција је ушла у анале као једна од најбољих савремених оперских поставки.

Сама прича бави се судбином хришћанске мученице и светице Теодоре и њеног вољеног Дидима, римског војника, који је такође постао хришћанин. У време цара Валенса, овај пар одлучује да се жртвује за своју веру, одбијајући да се повинују наредбама римских власти да славе паганске богиње – Венеру и Флору, односно желећи да умру заједно и часно.

Уредница Ксенија Стевановић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво