Уметност интерпретације – Паул Бадура-Скода

Клавирски концерти (К503 и К482) Волфганга Амадеуса Моцарта у којима солистичку деоницу тумачи аустријски пијаниста Паул Бадура-Скода, уз пратњу Бечке филхармоније, односно амстердамског Консерхебау оркестра.

Бадура-Скода је рођен 1927. године у Бечу, али је и данас још увек активан и сматра се једним од најважнијих европских пијаниста. Његови учитељи су били Виола Терн и Ото Шулхоф у Бечу, а потом и Едвин Фишер у Швајцарској. Поред своје изузетне каријере – највише се цени као извођач бечких композитора Моцарта, Бетовена и Шуберта – Бадура-Скода је познат и као велики стручњак за историју музике и клавира као инструмента. Зато је био позван да, поред своје супруге Еве Бадура-Скоде, буде уредник једног тома посвећеног Моцартовим клавирским концертима у оквиру Новог комплетног издања Моцартових дела у којем су штампани клависрки концерти – К453, К456 и К459.

Оцена музиколога Стефана Цветковића је да „Бадура-Скода у својим интерпретацијама сједињује настојање ка оживљавању аутентичног израза дела, са интелектуалистичким приступом интерпретатора свесног нужности ангажованог тумачења дела великог канона, махом немачке музике. Као упечатљива одлика његових интерпретација, уочљива је тежња ка јасном структурисању музичког тока, која остаје препознатљива и поред свеприсутног, али суптилно израженог емоционалног афектирања, пре свега уочљивог у одсечном ритму и агогичким гибањима", завршава Цветковић.

Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво