Грамофонија – Ј. С. Бах: Уметност фуге (2)

Репродукујемо други део албума са снимцима камерног оркестра „Франц Лист” под управом Јаноша Роле. Плочу је објавила продукцијска кућа Хунгаротон 1985. године.

Значајно је истаћи да је за потребе снимања овог албума продуцент Тибор Еркел ангажовао двоје свирача клавијатурних инструмената, Жужу Петриш и Миклоша Шпањија, који су тумачили деонице чембала, односно, оргуља. Жужа Петриш је била утицајна чембалисткиња која је до тада објавила десетак албума, претежно са Баховом музиком и делима његових савременика. С друге стране, Миклош Шпањи је непосредно пре снимања овог албума основао свој ансамбл посвећен музици мађарског барока назван Кончерто армонико, док му је учешће на овом снимању било једно од првих таквих искустава у каријери. За разлику од Петриш, Шпањи је често мењао инструменте, а специјализовао се за пет клавијатурних варијанти из периода барока. На овом албуму је заступљен као оргуљаш, док је Петриш је тумачила солистичке деонице на чембалу, уз једну заједничку нумеру. Избор ово двоје уметника различитих извођачких приступа се одразио на укупну звучност ансамбла, иако се може рећи да су обоје прихватили интерпретативну концепцију Јаноша Роле, свако на свој начин. Међутим, током слушања нумера редоследом којим су објављене, ове разлике у темпима и артикулацији доносе важно „освежење" у звуку гудачког ансамбла у полифоном слогу који доминира албумом, те се чини да су разлике у тумачњима на другом винилу у равнотежи са одмереним и уједначеним звуком прве плоче.

Као и остала посебна издања мађарског издавача, и овај Хунгаротонов комплет се истиче по опремљености омота и програмске књижице, не толико графичким детаљима, колико значајним информацијама о датумима снимања, трајањима нумера, персоналу и другим појединостима о албуму. Снимци са ове плоче су забележени дигиталним снимачима, што их чини значајним сведочанством о раној фази развоја нове технологије у Мађарској. Ансамбл Франц Лист је до првог компакт-диск издања 1987. године, објавио још десетак албума реализованих на овај начин, а упркос раном опредељењу за дигитално снимање, овај састав је паралелно са дисковима, публиковао своје радове и на винилима све до почетка деведесетих година.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво