Нова дискографија

Прелиди Клода Дебисија

У години када се обележава стогодишњица смрти Клода Дебисија, издавач Хармонија Мунди је 29. јуна представио албум руског пијанисте Александра Мељникова са делима из друге свеске Прелида, као и Дебисијев аранжман за клавир четвороручно оркестарске композиције Море. Ово је донекле неуобичајен спој дела, али га је Александар Мељников претходне године са успехом представио у концертној форми, изводећи га са великим успехом у Вигмор холу и другим значајним салама. Међутим, оно што одваја његову интерпретацију поред избора композиција представља и одлука да поменути репертоар изведе на „оригиналном" инструменту из Дебисијеве епохе – Ераровом клавиру из 1885. године. Мељников је и раније био познат као пасионирани колекционар старих инструмената и извођач који радо изводи репертоар на инструментима из епохе – попут Бетовенових трија изведених на инструменту Алоиза Графа из 1820-их, или дела Шумана на инструментима насталим двадесет година касније. Ераров клавир, треба рећи, настао је 25 година пре Дебисијевих Прелида, али по његовом мишљењу, пружа слушаоцу звук који се може упоредити са оним који је композитор замислио. Ипак, оно што представља праву вредност овог снимка, јесте интерпретација самог Мељникова, који слушаочеву пажњу пре свега усмерава на саму музику. Његов приступ је промишљен, пажљив, уз пуно уважавање композиторових замисли и одуства ефеката ради њих самих. Уместо тога, чују се заоштрени контрасти, темпа која дословце прате Дебисијеве инструкције и пажња посвећена свим детаљима партитуре, коју пијаниста врсне технике попут Мељникова, изводи са лакоћом и уверљивошћу.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво