Антологија српске музике

Дела Драгутина Чолића: циклус песама за бас и оркестар Круг нежности, Прелудијум – фуга – постлудијум, Симфонија ин Сол и Концерт за виолончело и оркестар

Рођен 1907. године у Пожеги, Драгутин Чолић је студије музике започео у Београду, у школи Станковић код Милоја Милојевића, а наставио их у Прагу где је у периоду од 1927. до 1932. године похађао часове композиције на Државном конзерваторијуму, у класама Карела Болеслава Јирака и Алоиса Хабе. По повратку у Београд 1932. године, радио је као професор у музичкој школи Станковић и Средњој музичкој школи при Музичкој академији. Године 1957. именован је за професора Музичке академије. Поред тога, у периоду од 1937. до 1946. водио је хор Културно-уметничког друштва Абрашевић, а био је и сарадник часописа Звук, Музички гласник, Славенска музика и Музика.

Како указује Властимир Перичић, у низу српских композитора Прашке школе, Драгутин Чолић припада најрадикалнијем крилу. Полазећи трагом свог професора Алојса Хабе, у првом периоду стваралаштва Чолић је употребљавао екстремна изражајна средства - атоналност, атематизам, четвртстепени тонски систем, као и слободно примењену додекафонску технику. У делима из касније фазе рада, Чолићев хармонски језик постаје умеренији, а формална грађа јаснија и ближа традиционалним обрасцима.

Емисију уређује Ирина Максимовић





Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се