Хроника Трећег програма

Емитовaћемо осврт Љиљане Ћинкул на изложбу Нине Тодорoвић „Дневник ходања”, а потом осврт Дејана Петровића на филмове Валешке Гризебах „Вестерн” и Шона Бејкера „Пројекат Флорида”, приказане на 23. Фестивалу ауторског филма у Београду.

Од 21. новембра до 9. децембра у галерији Коларчеве задужбине била је отворена изложба радова Нине Тодорoвић „Дневник ходања", која представља својеврстан наставак истраживачког бележења камером, утемељен на ставу уметнице учинити ствари видљивим. Повод је једномесечни резиденцијални уметнички боравак у Грацу 2015. године, када је сликарка у непознатом граду и на страним локацијама проверавала своју идеју о урбаном палимпсесту. Појам времена и меморијског кодирања значајни су у сваком пројекту Нине Тодоровић, а оправдан је и сликаркин страх од губљења времена јер живимо у доба расуте пажње и не/селективног пријема мноштва информација. У форми дневника она документује сваки дан, а поред писане форме, подсетника, фотоапарат је основно средство. На Коларцу су представљене рaзвијене визуелне белешке са овог путовања, град као уметничка база, као реални и апстрактни урбани пејзаж. Својим цртачким ткивом, колажирањем и фотографским документима, пројекат Дневник ходања представља читљиву визуелну целину, блиску истраживачким пројектима нове уметничке праксе, коментарише Љиљана Ћинкул.

* * *

Са 23. Фестивалa ауторског филма, који је одржан од 24. новембра до 2. децембра у више београдских биоскопских сала, Дејан Петровић издваја остварења Валешке Гризебах Вестерн и Шона Бејкера Пројекат Флорида.

Филм Вестерн дочарава гледаоцу сурет немачке грађевинске екипе на привеременом раду у бугарској провинцији са тамошњим становништвом. У судару различитих језика, схватања и менталитета долази до изражаја прикривени култур-расизам, колонијализам, као и дубоке личне нетрпељивости. И док су обе социјалне групе чврсто ушанчене у властите позиције, један од Немаца, Мајнхард ће, испрва, дискретно, а потом, све одлучније успети да се приближи домаћинима па чак и пожелети да у новој средини трајно оставне.

Филм Шона Бејкера Пројекат Флорида, о којем је већ било речи у претходној емисји, доноси причу о маргинализованој и занемареној групацији људи, настањеној по собицама периферијског мотела. Тек у другој половини филма као централне личности се издвајају шестогодишња Муни и њена мајка Хали, која се да би обезебедила средства за живот бави свим расположивим пословимa, а напослетку и проституцијом.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво