И критичари одушевљени РТС-овим серијама „Пет“ и „Жмурке“

Овог пролећа на Први програм РТС-а стигло је чак пет домаћих серија. Посебну пажњу гледалаца, али и медија привукле су узбудљива серија „Пет“ са криминалистичким заплетом и „Жмурке“, необичан повратак у време након завршетка Другог светског рата.

Међу три нове, премијерне и квалитетне овдашње драмске игране серије, Сити магазин и аутор Зоран Јанковић уврстили су две серије које је РТС почео да емитује овог пролећаПет и Жмурке.

„Реч је о неспорно најквалитетнијој новијој српској играној серији, а, осим тога, и свакако најбоље режираној. Балша Ђого, до овог тренутка, мање или више тек извођач редитељских радова у разним приликама, овде је показао задивљујућу вештину, ауторску самосвест и приповедачки дар и занат. И све то у причи која је устројена уз подоста синкопа и драмских рукаваца и са можда и преамбициозном мрежом ликова, а у оквиру који, укупно узев, превазилази ионако почесто спутавајуће жанровске међе“, оценио је Јанковић.

У том погледу, наставља аутор, Пет, која почиње збуњујућим меланжом виђеног у, рецимо, Лисицама, Јесени самураја и Јужним ветром, из епизоде у епизоду мења своју бит да би до финиша стигла као огледни пример здраве криминалистичке драме, амбициозности која тера у панегирике и особености каква се збиља ретко среће у овдашњој телевизијској понуди.

Мини-серија Жмурке представљена је као „интимна, аутобиографска и антиратна прича из детињства Мише Радивојевића и његових другара у малом месту у Србији у првим данима и месецима по завршетку Другог светског рата на овим просторима“.

„Жмурке су, ту спора тешко да може и бити, заиста нешто јединствено и лако препознатљиво у помињаној новијој серијској понуди у Србији последњих пар лета. И то не само због временског оквира приче, већ понајпре због јасно артикулисане артхоусе бескомпромисности с којом је Радивојевић приступио стварању једног овако уникатног ТВ рада. Штавише, тешко је и у регионалним оквирима наћи пандан ономе за шта и са чим се Радивојевић овде изборио и шта је овде понудио гледатељству у прилично осетљивом ударном премијерном термину“, наводи Сити магазин.

Милош Радивојевић игра опасну игру ексхумације свог детињства

„РТС поново, након серије Јутро ће променити све, у својој програмској шеми има у основи протестни рад који не успева да у оквиру свог универзума пронађе конкретног, материјалног непријатеља“, пише НИН и критику серије Жмурке насловљену Ексхумација детињства завршава констатацијом: „А Жмурке се морају волети, ако ни због чага другог онда зато што нећемо још дуго имати прилике да гледамо дела генија“.

У тексту насловљеном Отворите четворе очи: Нови хероји српског филма и серија, портал Еспресо „указује на оне који су се у ових неколико узбудљивих и берићертних серијских и филмских месеци најгласније и најубедљивије препоручили“.

Похвале су добили Балша Ђого и Страхиња Радетић: „Реч је о редитељско-сценаристичком двојцу који је заслужан за најбољу међу овдашњим премијерним играним серијама током овог пролећа; њихово чедо, серија Пет (из понуде Радио-телевизије Србије и 'Суперстара') врло брзо, већ после само пар емитованих епизода издваја се из прилично озбиљне конкуренције“.

Одличан утисак оставио је и глумац Милан Марић као Срд у серији Милоша Радивојевића: „Похвале вредну, а посве другачије и осмишљену и изнету ролу остварио је у изразито занимљивој и помало екстравагантној серији Жмурке великог Милоша Мише Радивојевића из програма РТС-а“, пише Еспресо.

Серија која прати судбину дечака и девојчица који полазе у школу на Дан победе над фашизмом, 9. маја 1945, донела је редитељу и сценаристи Миши Радивојевићу поређење са великим именима светске кинематографије. 

„Овај редитељ држи се Бергманове девизе која је давно дала легимитет чињеници да сваки прави аутор целога живота прави један те исти филм. То је важило за Фелинија и Тарковског као што важи за низ савремених редитеља у које се може убројати и Радивојевић, који и не чини друго него у сваком поједином случају до детаља изграђује лични филмски стил. 'Човек је стил', говорио је Драјер, највећи стилиста међу редитељима. Већ четири деценије Радивојевић се труди да нас увери у предности оваквог приступа, испољеног у серији играних остварења коју започиње Тестаментом 1975, а наставља до данашњег дана филмовима попут Буђења из мртвих, Како су ме украли Немци или у ТВ серијама попут ове“, пишу Новости у тексту ТВ критика: Свет осуђен на пропаст.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(недеља, 26. мај 2019, 11:19) - anonymous [нерегистровани]

Deo ekipe

Cast mi je sto sam bio deo ovako dva velika projekta...