Златне фигуре и драго камење цивилизације Тиванаку откривени на Титикаки

Тим археолога из европских и латиноамеричких држава, открио је на језеру Титикака, које се налази на граници између Перуа и Боливије, веома важан и интересантан локалитет. Подводно откриће церемонијалних артефаката цивилизације Тиванаку је без преседана, сматрају експерти.

Стручњаци за подводну археологију открили су у језеру ритуалне поклоне и остатке животиња на једном подводном гребену у средини језера.

Драгоцени предмети указују да су се на том локалитету одржавале веома важне церемоније на којима је елита цивилизације Тиванаку испловљавала до гребена и приносила, као жртве, младе ламе, и остављали артефакте од злата и драгог камења који су били минијатурне реплике божанства, из кога су излазили зраци.

Пронађене су и посуде у виду пума, које су служиле да се у њима пале мирисне биљке. Цивилизација Тиванаку се развила на језеру Титикака између петог и 12. века, и у том периоду је била највећа и најутицајнија култура у том региону Анда.

Око језера, које се налази на висини од 3.800 метара, развио се специјалан екосистем, а у време доласка Шпанаца ту је живело око милион становника.

Артефакти су се у језеру савршено очували

Археолози специјализовани за подводна истраживања, одлучили су да истраже гребен Коа, након што су рониоци аматери нашли значајну количину артефаката. Гребен се налази пет метара испод површине језера, десет километара од обале.

Археолози су нашли и фигурину пуме од лапис лазулија, керамичке фигурине и златне украсе, међу којима је и медаљон на којима су урезане силуете пуме и кондора.

Откриће је посебно значајно пошто су између златних и фигура од полудрагог камења нађене и морске шкољке са обале Еквадора, што је потврда да су становници око језера Титикака трговали, јер су живели 200 километара удаљени од обале Еквадора.

Археолози са Оксфорда и Слободног универзитета из Брисела, одушевљени су открићем, јер су се у језеру артефакти савршено очували.

До сада је иначе лоцирано десетак локалитета око језера Титикака са остацима културе Тиванаку, али ни један није био тако богат артефактима као овај најновији.

петак, 03. мај 2024.