Читај ми!

За рекордну суму продат „убица“ олимпијског шампиона

„Ферари“ у којем је пре пола века погинуо олимпијски шампион у скијању, Француз Анри Ореје, продат је за рекордних 38,1 милион долара!

Сала аукцијске куће „Бонам“ у Монетереју, у Калифорнији, била је премала да прими све заинтересоване.

Стигли су са свих страна света, јер се продавао „ферари 250 ГТО“ из 1962. године.

Овог модела у (јавној) понуди није било 25 година.

Притом, баш овај аутомобил је познат по још нечему – једини је „250 ГТО“ који је био умешан у фаталну саобраћајну несрећу.

Наиме, олимпијски шампион у скијању Анри Ореје (злато у спусту 1948. године, у Сент Морицу), погинуо је возећи га 1962. године на аутодрому „Линас-Монлери“, јужно од Париза.

Догодило се то при брзини од 160 километара на час.

Ни та најцрња мрљи у каријери овог „ферарија“ није умањила интересовање. Ни почетна цена од 10 милиона долара!

Петнаестак минута касније чекић је означио крај лицитирања на 34,65 милиона долара, што је уз провизију изашло на 38,1 милион (28,44 милиона евра).

Победник је неименовани мушкарац који је то учинио преко телефона. „Надиграо“ је и познатог америчког бизнисмена и љубитеља „ферарија“ настањеног на Тајланду, Била Хејнкеа.

Роберт Брукс, председник лондонске испоставе „Бонама“, рекао је: „Било је права привилегија продавати овај изузетни аутомобил и ми смо апсолутно усхићени данашњим резултатима. Увек смо веровали да можемо да надмашимо светски рекорд и да ће аутомобил донети између 30 и 40 милиона. 'ГТО' је данас то и учинио“.

Велика прашина око продаје се дигла јер се четврт века модел „250 ГТО“ продавао само иза „затворених врата“. Многи су очекивали да због тога оде за више 58 милиона долара.

Међутим, Марсел Масини, историчар „ферари“ возила, описао је коначну суму као „посао недеље“.

Сума плаћена у Монтереју је за пет милиона виша од оне која је плаћена за "Мercedes W196 racer" Хуана Мануела Фанђа, исто код „Бонама“, али на „Гудвуд фестивалу брзине“ прошле године.

Вероватно зато што се „ферари 250 ГТО“ сматра „светим гралом“ међу аутомобилима, због своје историје, раритетности, изгледа и перформанси на друму.

Само 36 их је направљено између 1962. и 1964. године. Под хаубом је 3-литарски "V12" мотор са 300 коњских снага, што значи да од 0-100 км/х развија за 6,1 секунду, док му је максимална брзина 280 километра на час.

Стручњаци сматрају да би цена овог примерка била још већа да нема тако трагичну историју.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво