Читај ми!

Крађе на прузи Шабац - Лозница

На прузи од Шапца ка Лозници учестале су крађе, због којих је било и обустава саобраћаја. Само током прошле године, на српским пругама забележено је више од 1.300 крађа, а директна материјална штета је око 305 милиона динара, саопштавају Железнице Србије.

На прузи од Шапца ка Лозници учестале су крађе. Поред материјалне штете угрожена је и  безбедност запослених на железници и мештана околних села на деоници којом пролазе само теретни возови.

За два дана догодиле су се две крађе и једна обустава саобраћаја. Само захваљујући ревности и брзом интервенцијом чувара пруге спречено је искакање воза из шина. Двадесет два вагона са 1.400 тона угља заустављена су код Прњавора неколико стотина метара пре места на коме су украдене спојнице на прузи.

"На сто метара приметио сам да је нестало осам врезница и 16 вијака. Ухватила ме паника, јер је воз наилазио, морао сам хитно да обавестим отправника и надлежне да би зауставио воз који се кретао према мени из Лознице, на првом саставу би искочио и онда би настао хаос", каже Милан Суботић, чувар пруге.

На постављање нових спојница, неколико сати чекали су и возови на станицама у Шапцу и Лозници, а јуче је код Пеловаче нестало стотину тифона са прагова. На прузи изграђеној педесете године прошлог века на којој возови иду 20 на сат, железничарима су, од дотрајалости пруге, лопови много већи проблем.

"Краду и по ноћи и по дану, углавном кад је магла и неприсупачни терени, где не може да се приђе где нема кућа, нема шта не краду. Краду све", каже Сјалко Станисављевић, помоћник шефа станице.

Преко ноћи брусилицом исечено, нестало је и 12 метара шина уз трасу, а због крађе телефонских каблова, између железничких станица комуницирају радио везом. Од почетка године  у 17 крађа, штета на деоници од Шапца до Лознице је милион и по динара.

"Штете су велике али је још већи проблем безбедност саобраћаја", наглашава Александар Ђоковић, шеф секције за инфраструктуру чвора Рума. "Због крађа су најпре угрожени животи запослених који су у возовима а у исто време угрожена је безбедност грађана. Возови превозе велике терете али и опасне материје тако да може доћи и до еколошких загађења."

Теретни возови на тој деоници иду у раним јутарњим и касним поподневним сатима, и то је једина железничка спона ка Републици Српској. Док се не реконструише деоница од Лешнице путничког саобраћаја неће бити.

Када ће се новац за то одвојити се не зна, али је сигурно да је за 75 крађа на траси од Руме ка Лозници,  од прошле године, 30 милиона динара отишло на санацију штете.

rts.sabac@rts.rs
+381 15 353 269

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво