Ponikve, prvi međunarodni let

Na aerodrom "Ponikve" kod Užica, jutros u devet časova i 45 minuta, sleteo je prvi avion međunarodnog leta kojim je doputovala petočlana privredna delegacija iz Brisela.

Na aerodrom "Ponikve" sleteo je prvi poslovni, međunarodni avion. 

Uz nedavno dobijenu dozvolu za rad, za sportske i poslovne letelice do deset mesta, ovo je prvi komercijalni let i spust na 1.830 metara obnovljene od, inače, 3.200 metara dugačke piste aerodroma "Ponikve".

Od Brisela do aerodroma "Ponikve", predstavnici kompanije "Krops", šestosednom  "Cesnom" putovali su dva sata i deset minuta. Do sada im je za putovanje do Požege, u kojoj imaju  fabriku za preradu voća, trebalo nekoliko sati više.

"U poslednje četiri godine dolazili smo mnogo puta. Leteli smo do Beograda ili do aerodroma u Kraljevu, ali putevi do Užica i Požege u mnogo su lošem stanju pa je putovanje bilo naporno. Ovakav način putovanja je drugačiji, mnogo efikasniji i za nas od velike pomoći. Ovo je sada fantastično", kaže Mihael Delbaere ("Crops end Partners").

Posle 14 godina zatišja, koliko je prošlo od poslednjeg leta i višegodišnje obnove aerodroma, ovoj civilni let nagoveštaj je novih mogućnosti vazdušne luke kod Užica, koja je spremna da primi i znatno veće letelice.

"Služba kontrole letenja je spremna i opremljena za prihvat vazduhoplova ovde na aerodromu, ali to zavisi od aerodromskog preduzeća i ostalih faktora", kaže Branimir Ćalić, načelnik AKL "Ponikve".

Direktor Javnog komunalnog preduzeća aerodrom "Ponikve" Saša Savić kaže da ovakvi letovi ne bi bili izuzetak već redovna pojava, moraju da pokrenu proceduru za otvaranje povremenog i privremenog graničnog prelača na aerodromu za ovakvu vrstu letova.

Osim toga, do završetka kompletne infrastrukture, za koju su potrebna dodatna ulaganja, svi letovi i spust na obnovljenoj pisti i tokom leta od zaostalih NATO-ovih mina očišćenih pisti, biće mogući jedino u dnevno-vizuelnim uslovima, odnosno uz povoljne vremenske prilike.

rts.uzice@rts.rs
+381 31 513 552

broj komentara 15 pošalji komentar
(četvrtak, 24. okt 2013, 21:51)
anonymous [neregistrovani]

cc

@Vojvodina
Sta je bez naknade dato Uzicu? Srusen aerodrom koji je bombardovan bukvalno svaki dan? Za razliku od vojvodine, Uzicu nije dato nista.
Dobar primer su kasarne.
Uzice je kupilo kasarnu od 27 hektara za 5 miliona evra. Subotica je kupila kasarnu od 144 hektara za manje od 2 miliona evra, prodala manji plac i ostatak kasarne im ostaje dzabe. Uzice istu stvar placa 13 puta skuplje nego Subotica, i plus Uzice poklanja deo te kasarne Vladi Srbije.
Dakle potpuno je obrnuto od ove propagande koja non stop dolazi iz vojvodine.

(utorak, 22. okt 2013, 01:04)
anonymous [neregistrovani]

ER Vojvodina ?

Prvo mora da se plati izrada odgovarajuće studije opravdanosti ulaganja. A to košta nekoliko desetina miliona dinara.

(utorak, 22. okt 2013, 01:01)
anonymous [neregistrovani]

Vojvodina

Postoji na aerodromu Batajnica studija za konverziju aerodroma za kargo saobraćaj. Postoji i Odluka Vlade sa tim u vezi.
Vojvodina je uložila iz NIP-a (Nacionalni investicioni program) neka sredstva, ali treba još puno. Niko im ne brani, projekti postoje, neka ulože novce.
Osim toga, postoje aerodromi Sombor, Kovin. Ečka.
Neka se interesuju malo kod ministarstva odbrane, pa neka traže. Kao što je Ponikve dat bez naknade Gradu Užicu.

(utorak, 22. okt 2013, 00:42)
anonymous [neregistrovani]

x

Aerodrom Nikola Tesla je tehnicki u Vojvodini ali za smarace poput tebe to nije dosta nego hoces i trazis nacina da se separatises i razlikujes u nedostatku sustinskih razloga. Kod da ti fali ta usluga aerodroma mnogo se putuje iz Vojvodine avionom a daleko je Tesla suvise su velike udaljenosti u ovoj maloj zemlji na Balkanu.Smaracu.

(ponedeljak, 21. okt 2013, 23:43)
Reli [neregistrovani]

@@

A šta je tebi problem da Vojvodina dobije aerodrom? I uopšte nije bitno gde će biti aerodrom: Subotici, Zrenjaninu, Sremskoj Mitrovici ili Novom Sadu. I mi smo valjda deo ove Srbije i mi imamo pravo da imamo neke kapitalne investicije. Eto ne postoji niti jedan aerodrom u Vojvodini i baš bi zato jedan i bio od veoma velike koristi!

(ponedeljak, 21. okt 2013, 22:49)
jovanoviclaka [neregistrovani]

ponikve

bravo za inzenera Draganu Stankovic-Aleksic

(ponedeljak, 21. okt 2013, 21:46)
anonymous [neregistrovani]

Treba se napredovati.

Voleo bi da Air Serbia pomogne Srpskim aerodromima kad se digne na noge. I da se ulozi u sve Srpske gradove.

(ponedeljak, 21. okt 2013, 20:45)
anonymous [neregistrovani]

@

@ Kakva vojvodina. Moze li ista u ovoj drzavi da prodje a da se ne pomene ta vojvodina. Ne postoji samo vojvodina u Srbiji pa samo o njoj govori, da se samo u nju ulaze i samo o njoj misli.
Aerodrom Ponikve je izgradjen odavno, pa je rusen svaki dan u bombardovanju, i jos nije ni blizu rekonstruisan u punom kapacitetu.
Ali ono sto je jos vaznije od aerodroma za celu zapadnu Srbiju je autoput Zlatibor Beograd, jer je to putni pravac ubedljivo najoptereceniji u celoj Srbiji, jer je na samo 2 trake saobracaj veci nego na autoputu Horgos Novi Sad.

(ponedeljak, 21. okt 2013, 20:25)
anonymous [neregistrovani]

Што више то боље

Што више аеродрома,боље за Србију.

(ponedeljak, 21. okt 2013, 20:11)
anonymous [neregistrovani]

@ A Vojvodina

Ecka, pista je tu, ali potrebno je ulaganje kao i za sve drugo.