Читај ми!

Modernija železnica za veću bezbednost

Da bi veza između kompozicija i stanica na srpskim prugama bila bolja, ali i da bi se neprestano znalo gde se koji voz nalazi i sprečile nesreće, kineska firma "Huavei" od jeseni će polagati optičke kablove. Vrednost tog posla je 78 milona evra.

Srpske železnice počeće obnovu telekomunikacinih sistema koji su tehnološki dve ili tri generacije stariji od standarda potrebnih na Koridoru deset. Da bi veza između kompozicija i stanica bila bolja ali i da bi se neprestano znalo gde se koji voz nalazi i sprečile nesreće, kineska firma "Huavei" od jeseni će polagati optičke kablove. Vrednost tog posla je 78 milona evra.

Odobreno je 200 milona evra za modernizaciju 3.800 kilometara pruga u Srbiji, a na korišćenje tog novca čekalo se skoro tri godine. Kineski partner je čekajući da posao počne izradio projekat.

U prvoj fazi Kinezi će kablove položiti na Koriddoru deset i na delu Beogradskog železničkog čvora. Kvalitet opreme je nesporan kada se zna da je ta kineska firma dobavljač i za velike zelezničke sisteme u Evropi i svetu.

Džek Vei, direktor "Huaveiji" za Srbiju kaže da su do sada postavili 100.000 kilometara optičkog kabla u svetu, a od 50 najvećih telekomunikacinih firmi u svetu čak 45 koristi njihovu opremu i softver.

"Planiramo da postavimo takav sistem koji će moći da podrži regulisanje saobraćaja i sa vozovima čija je bzina preko 160 kilometra na čas, a biće moguće da se hardverski i sofverski nadograđuje", kaže Džek Vei.

Rebalansom budžeta ove godine obezbeđeno je 16 milona evra za telekomunikacije na železnici i to je novac na koji kineski partneri mogu računati. U 2014. godini biće obezbeđena još 22 milona evra, a poslednja tranša od 40 milona biće utrošena do 2018. godine.

"Ovo je samo za ove tri-četiri deonice na koje sada usmeravmo energiju, pošto nemamo novca da modernizujemo kompletnu železničku mrežu u Srbiji a nemamo ni potrebu jer nemamo brze pruge pa smo to ostavli za neka druga vremena, za neka srećnija vremena, jer ako nemamo potrebe nemamo ni štetu", kaže Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije. .

Kada prvi sistemi prorade poboljšaće se i uslovi za putnike koji mogu računati na bolje komunikacije tokom putovanja pre svega intrenetom, biće bolji signal mobilne mreže, a jednostavnije će se planirati i putovanje.

Najvažnija će ipak biti bezbednost jer da podsetimo nesreće se često dešavaju zbog loše komunikacije između vozova i stanica.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво