Projekat "Škole za 21. vek" – priprema učenika za "izazove novog sveta"

Digitalno obrazovanje je ključna tema ne samo u Evropi, već celom svetu, jer istraživanja pokazuju da će u budućnosti devedeset odsto poslova zavisiti od digitalnih veština, pa je važno da našu decu pripremamo za izazove novog sveta, ocenjeno je na svečanosti povodom početka implementacije projekta "Škole za 21. vek".

Kler Sirs, direktorka Britanskog saveza za Zapadni Balkan istakla je da trenutno čak četrdeset sedam odsto stanovnika EU ne poseduje digitalne veštine, što šteti razvoju privrede.

Ukazala je da je jasno da postoji raskorak u digitalnim veštinama i da će to uticati na decu i njihovu budućnost.

"Rešenje toga je kompleksna stvar i zahteva uključenje mnogih aktera. Nema sumnje da je zatvaranje tog raskoraka jedan od prioriteta budućnosti", ocenila je ona.

Sirs je kazala da je dobra stvar dovođenje novih tehnologija u učionice, ali da postoje naznake da tempo kojim se razvija tehnologija prevazilazi mogućnosti nastavnika da to kvalitetno uključe u nastavu.

Zbog toga, kako je naglasila, važno je da se adekvatno razviju sposobnosti nastavnika da predaju o novim tehnologijama.

Istovremeno je poručila da su digitalne veštine bitne, ali da je, pošto pripremamo decu za poslove koji još uvek nisu definisani i ne postoje, bitnoda se razvijaju tranzverzalne veštine poput kritičkog razmišljanja i rada u timu.

Digitalizacija – novi izazov

Ambasador Velike Britanije u Srbiji Denis Kif naglasio je da se svet, kako kažu mnogi, danas menja brže nego ranije i da je oduvek bilo važno da se deca obuče za nove izazove.

Činjenica je da je u sadašnjem svetu digitalizacija ključna tema, koja donosi mnoge promene u poslovnom svetu, pa je važno da pripremimo našu decu za njih, naglasio je on.

Britanski diplomata je rekao da je zbog toga Britanski savet u fokus svog rada stavio digitalizaciju i nove tehnologije u školama.

Kif je rekao da se radi o regionalnom projektu, koji je ujedno i jedna vrsta priprema za Samit o Zapadnom Balkanu, koji će se, u okviru Berlinskog procesa, održati u Londonu 9. i 10. jula.

Na tom Samitu, kako je objasnio, glavne teme će biti regionalna povezanost i ekonomska stabilnost, a u okviru toga digitalizacija zauzima važno mesto.

Važno je, međutim, da se napori na ovom polju ne završavaju samo na diskusijama na najvišem nivou, već to ima smisla samo ako se sprovodi u delo.

I programiranje i kritičko razmišljanje

Saša Stojanović, pomoćnik ministra u Miistarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja podvukao je značaj projekta za Srbiju, pošto će zahvaljujući njemu deca učiti da rade interesantne stvari i pomognu našoj zemlji kada porastu.

"Bitno je da otklonimo najveći problem u učenju, a to je strah. Mnoga deca krenu u učenje predmeta i pojavi se strah zbog kojeg ne mogu da napreduju dobro. Da bi se strah otklonio najbolji način je da učenje pretvorimo u igru, a jedan od mogućnosti za to je da im poklonimo jedno od ovakvih okruženja", kazao je on.

Regionalni program Britanskog saveta podržava razvoj kapaciteta škola kako bi svojim učenicima omogućile da steknu veštine kritičkog razmišljanja, rešavanja problema kao i proramiranja koje su od suštinskog značaja za ostvarivanje pozitivnog doprinosa kulturi i privredi 21.veka.

Ovim programom, škole učesnice dobijaju sto džepinih računara, obuku za osam nastavnika kao i mogućnost za razmenu iskustava sa drugim školama koje su deo programa uključujući i škole iz drugih zemalja.

Predstavnicima deset odabranih škola danas su, u zdanju Osnovne škole "Branislav Nušić", uručeni uređaji i demonstrirano je kako se koriste.

broj komentara 1 pošalji komentar
(četvrtak, 22. feb 2018, 13:37)
anonymous [neregistrovani]

Kriterijum

Koje su to skole, i po kom kriterijumu su izabrane?