Ilić: I hrast i auto-put

Problem hrasta koji se našao na auto-putu kod mesta Savinac biće rešen tako što će stablo biti zaštićeno čeličnom oblogom, a drvo će redovno dobijati vodu iz veštačkih izvora, rekao ministar Velimir Ilić za RTS. Problem ne bi postojao da su nadležni na vreme ukazali na hrast, istakao Ilić.

Ministar građevinarstva i urbanizma Velimir Ilić rekao je gostujući u Dnevniku RTS-a da će problem hrasta koji se našao na trasi budućeg auto-puta kod Savinca biti rešen tako što će stablo biti zaštićeno čeličnom oblogom. Evropska zelena partija podržala zahtev da se sačuva hrast.

"Asflat će biti potpuno odvojen jednim betonskim armiranim nosačem tako da asfalt ne ošteti žile, a ni žile asfalt", rekao je Ilić.

Prema njegovim rečima, na taj način će se izbeći moguća oštećenja auto-puta.

"Napravićemo veliku pasarelu sa obe strane, da suve grane ne bi padale na autoput, i da ne bi ugrožavale saobraćaj. Pasarelom će moći da se dolazi do hrasta a pasarela će ujedno biti i zaštita od hrasta", objasnio je ministar.

Kako je rekao, hrast će štititi i debela staklena ploča koja će davati svetlost i koja će biti brana od izduvnih gasova.

"Ne možemo stazu da promenimo jer izlazimo iz mosta. Urađeni su svi stubovi i svi mostovi, mi smo poslali eksperte i oni danima gledaju projekat, angažovali smo i stručnjake spolja", rekao je Ilić.

Ilić je istakao i da će postojati zaštita čeličnom oblogom oko hrasta i ponovio da će sva zemlja i žile biti zaštićeni.

Ministar kaže da će učiniti sve što je u njegovoj mogućnosti da hrast ostane na tom mestu i da mu je drago što i vlada insistira na tome i što je i vicepremijer Aleksandar Vučić tražio od njega da učini sve što je moguće.

Ipak, Ilić je istakao da oni koji guraju priču o ostanku hrasta "nisu učinili ništa do sada" i da niko nije pomenuo hrast kada je usvajan prostorni plan za gradnju auto-puta. Kako kaže, svi kulturni spomenici, crkve, manastiri i domovi kulture su zaštićeni i nije ugroženo nijedno groblji i nijedan značajan objekat.

Ističući da tada hrast niko nije pomenuo, Ilić je rekao da su i vlasnicima zemlje plaćeno to drvo.

Kako kaže, saglasnost na projekat dali su i sudski veštaci, Zeleni, lokalna vlast, Skupština Srbije i Spomenici kulture, a ceo problem bio bi izbegnut da je neko ranije pomenuo hrast kod Savinca.

"Nadležni neka se pitaju što ranije nisu reagovali, a ovi što se okupljaju kod hrasta, nema potrebe više da se okupljaju jer ćemo učiniti sve da hrast ostane", rekao je Ilić.

Ministar je istakao da finansije neće biti problem i da će se autoput raditi i da će hrast ostati pa "koliko košta da košta", i da je to stav i Vlade i države i predsednika.

"Na ibarskoj se gine svakodnevno, ljudi jedva čekaju autoput ali ćemo učiniti sve da u nemogućim uslovima hrast ostane", najavio je Ilić.

Govoreći o najavljenoj rekonstrukciji vlade Ilić je rekao da sa njim niko o tome nije razgovarao i da je ovih dana bio na putu.

"Razgovaraćemo o tome, sve što Vlada smatra da treba da učinim ja ću učiniti kao što je uvek i bilo", rekao je Ilić.

broj komentara 44 pošalji komentar
(petak, 12. jul 2013, 16:59)
anonymous [neregistrovani]

Velja-strucnjak

Rešio problem izgradnje auto-puta kome se "isprečio" hrast star šest vekova--SVASTA !!!

(četvrtak, 11. jul 2013, 11:02)
Milan [neregistrovani]

Koliko god čudno zvučalo

Put još uvek nije napravljen. Zašto ne bi povecali luk krivine auto puta, tako da ne obilazi oko drveta već da ide pored?

(četvrtak, 11. jul 2013, 06:12)
anonymous [neregistrovani]

Историја ће упамтити ово.

Дрво не сме да се сече. Шест стотина година овог дрвета вреди више него сви ваши новци. Не може да се премести јер је огромно и то сувише траје. Најбоље би било да га заобиђу у потпуности. На овоме ће се видети да ли Србија уме да види потребу да се модернизује и очува традиција.

(sreda, 10. jul 2013, 14:26)
Ime i prezime [neregistrovani]

Svi vi!

Ajde sad SVI koji se bune i stite taj hrast(slazem se da je star i sve je to ok) neka lepo daju pare koliko kosta novi projekat i radovi na toj deonici pa onda neka pricaju koliko je "bitan" taj hrast.
Ja ne zelim da budem skidaju meni te pare da bi vama tamo sacuvali neki nebitan hrast.Svasta bih jos napisao ali nije prikladno.Tako da ljudi moji,svi koji se bunite,zavucite ruku u dzep i platite to i imacete hrast.Lako je buniti se za nesto da bi drugi platili.Sad lepo svi vi,zeleni,ovakvi i onakvi,ruku u dzep(ne brinite,nemate zmiju u dzepu) pa izvucite lepo kes i resite to tamo.
Toliko od mene.

S'postovanjem.

(sreda, 10. jul 2013, 12:32)
Potomak [neregistrovani]

Re Zanima me

Nema potrebe za cinizom, navodnjavace ga vestacke pumpe pored puta. Slazem se da je ovo kilavo resenje jer nece covek realno moci da pridje hrastu. Sto se tice skupljanja lisca postoje ogromni usisivaci.

(sreda, 10. jul 2013, 12:26)
. [neregistrovani]

Milano -Trst

Na ovoj deonici puta(veoma prometnoj ) kod padove ima 3 drveta po sred auto puta i veoma lepo napreduju i izgledaju . Eto, mozete pitati italijane ,ako nemate resenje .

(sreda, 10. jul 2013, 12:22)
Potomak [neregistrovani]

Re Hrast

Ne moze, jer se korenje ne bi primilo. Drugo, to je istorijski hrast, samim tim i mesto na kome je, te pomeranje je samo po sebi losa mogucnost.

(sreda, 10. jul 2013, 12:21)
anonymous [neregistrovani]

katastrofa

Stari Hrast....VELJO toliko si mi simpatican politcar , rado sluzam svaku tvoju izjavu, ali ovoga puta imam samo jedno pitanje;gde ce te grane kad bude nevreme dali ste svesni da kad tad to moze da ugrozi ucesnike u saobracaju veliki pozdrav i molim vas jos jednom preispitajte situaciju

(sreda, 10. jul 2013, 11:21)
anonymous [neregistrovani]

Zanima me

Zanima me zalivanje tog hrasta koji ce biti okovan zeljezom (i samim tim nakaradan). Kada ga budu zalivali izaci ce radnici sa cisternom i blokirati auto put ili? Mozda neka magija da prizove kisu iznad hrasta...A hrast ce biti sacuvan na sred auto puta i niko nece moci da mu pridje, sve u svemu uzas.

(sreda, 10. jul 2013, 10:35)
rssi [neregistrovani]

Hrast

Ne živim u Srbiji. Samo sam čuo za problem, ne poznajem detalje. Sinoć sam gledao gospodina ministra u Dnevniku. Neznam, samo pitam, zašto se taj hrast ne pomeri za 50 metara iz trase auto puta. Znam da su iz trase auto puteva doslovno pomerali (za desetak metara sa auto dizalicom) manje crkve. Siguran sam da građevinari to znaju da urade.