Ћустић: Мисија позоришта је очување духовности и писмености

Београдско драмско позориште обележиће 20. фебруара свој Дан и ући у 70. годину од оснивања, а директор Слободан Ћустић каже да, док год публика воли њихове представе, они ће се осећати младим и покушавати да буду бољи.

"Зато највећи изазов и јесте пуна сала. Уметност узбуркава емоције и буди ум, а наш је задатак да свим инструментима који су нам на располагању доведемо до реализације тих процеса", рекао је Ћустић у интервјуу Танјугу.

Свој Дан БДП ће обележити премијером представе "Поморанџе за збогом" по роману Биљане Поповић, у драматизацији Андреја Шепетковског и режији Ненада Гвозденовића, доделом годишњих награда, промоцијом монографије "Седамдесета сезона на Црвеном крсту", коју су приредили глумац Саво Радовић и др Никола Бијелић, изложбом фотографија и костима у фоајеу позоришта, као и 3Д памирањем своје зграде.

Кроз једну врсту времеплова показаћемо на фасади све наше године од прве до седамдесете, шта се све догађало, ко је све прошао кроз наше позориште, све ће то бити реализовано кроз једну лепу играну форму, много видео пројекција, чак и стабла поред позоришта биће део те приче”, најавио је Ћустић, додавши да ће из монографије њихова публика сазнати много анегдота и прича.

Ћустић каже да ће 70. сезона бити најјача у последњих шест-седам година.

"У току су читаће пробе за представу по тексту Карела Чапека 'Из живота инсеката' у режији Ивана Вуковића. Милена Павловић Чучиловић на Новој сцени режира текст по мотивима комада 'Тестостерон', а ускоро ће редитељка Љиљана Тодоровић почети да ради комад Иштвана Еркеља 'Тотови', испричао је директор.

До краја године рад на још три пројекта

"На јесен би требало да радимо комедију на Малој сцени, још увек се двоумимо да ли ће то бити Никола Милојевић, који је победио на конкурсу за најбољи драмски текст, или најновији текст Синише Ковачевића 'Учитељица'. То би требало да изађе 2018. и да том представом обележимо годишњицу Првог светског рата", рекао је Ћустић.

Истиче да не желе у свом позоришту да се баве дневно-политичким стварима и да гледаоцима причају о проблемима од којих заправо беже у позориште, већ да на универзалан начин проговоре о животу и људима.

"Одавно су све теме у нашем друштвено-политичком животу испричане на сценама и у филмовима и то на толико различитих начина, да је доста тешко испричати нову причу... Дневно-политичке ствари нас не занимају, јер оне пролазе истог тренутка када се баце новине у којима пише о томе. Из тог разлога и представе које 'жваћу' такве теме, углавном су краткотрајног живота", приметио је Ћустић.

Сматра да је мисија позоришта очување духовности, писмености народа, племенитости и да је то све скопчано и са опстанком.

"БДП је дужно да се бави животом, љубављу и духовношћу свог народа, да на тај начин пружи неопходан и немерљив учинак у очувању нашег идентитета. Стати у одбрану је мисија. Свако може наћи свој начин и тај ће бити најтачнији и најделотворнији", каже Ћустић и додаје да је улога позоришта у данашњем друштву много важнија него што се мисли.

На Дан БДП-а премијерно ће бити изведена представа "Поморанџе за збогом" у којој Ћустић игра пароха светомученика Милана Бањца, кога су усташе раскомадале и његова икона се данас налази у Храму Светог Саве.

„Биће то једна духовита и потресна драма. Мислим да ће публика при крају доживљавати катарзу, као и ми на сцени, јер је на веома емотиван и истовремено духовит начин испричана тешка прича, коју смо ми олакшали на бројне начине, јер народ не воли тешке драме, вероватно је људима доста драме у животу", рекао је Ћустић.

Ћустић је рекао да се та представа на неки начин бави “пилећим памћењем”.

"То је сага о три породице које су страдале пре и током Другог светског рата на разне начине, али свима је судбински предодређено да страдају због тога што нису веровали да ће им се то догодити. Народ који доживи горко искуство, уколико га заборави, искуство ће му се поновити. То је знано од вајкада, међутим у ери компјутера, технологија убрзава проток информација и тако их поништава, јер је толики проток и толика брзина информација да се ништа не може запамтити", приметио је директор БДП-а.

Додаје да "Поморанџе за збогом" говоре о љубави, фашизму, “судбини која нам се нађе у једном тренутку испред носа и ми јој се не препустимо него идемо контра”.

"Вишеслојна је представа, на веома необичан начин је испричана. Ненад Гвозденовић је то тако лепо упаковао да мислим да ће то бити најпријатније гледање драме од које обично сви беже. Веома је необично, бајковито, а опет су мрачне теме, један кошмар", појаснио је Ћустић.

Каже да га је увек збуњавало зло које неки људи гаје у себи и њиме се служе као прибором за јело, притом супу једу виљушком, јер обневиде од количине негативности према ближњима”.

"Ја сам емотиван човек и немам проблем да признам да некога волим, да ми неко прија, у мом срцу нема места за ружне емоције, само за љубав и ако неко дозвољава да у њему живи само љубав, онда може све, онда то није борба са емоцијама него начин живота", објаснио је Ћустић на који начин се бавио својим ликом кога су усташе убиле на зверски начин, а чија се људска, породична и верска топлина виде у представи.

Ћустић, који је целу своју каријеру провео у Београдском драмском позоришту, каже да је врло тешко бити на сцени и истовремено бринути као директор о свему ван ње, да често мора да доноси одлуке које иначе не би да је само глумац или само директор.

Као колега и директор врло добро зна шта чланови његовог ансамбла желе, труди се да им пружи све могућности како би радили што боље и примећује како се глумци све више радују пробама, питају када ће нова представа, шта ће се радити.

"Често долазим у сукоб интереса - ја као глумац и ја као директор и онда користим ону Његошеву: Свак се роди да једном живи, само брука живи довека", рекао је Ћустић.

број коментара 0 пошаљи коментар