У току модернизација 402 километра пруга, реконструисано 516

"Инфраструктура железнице Србије“ тренутно изводи радове на реконструкцији и модернизацији 402 километра магистралних и регионалних пруга у Србији, а вредност тих послова износи око 960 милиона евра. Када се томе дода још 516 километара пруга реконструисаних у протекле четири године, у модернизацију и реконструкцију железничке инфраструктуре у Србији уложено је у овом периоду скоро милијарду и по евра. Укупно је железници намењено четири и по милијарде евра.

Захваљујући Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Влади Републике Србије у току је свеобухватна модернизација железничке инфраструктуре и изградња нових пруга, која ће у наредних пар година у потпуности променити целокупан железнички саобраћај у нашој земљи.

Изградња савремених железничких саобраћајница доприноси не само изградњи боље и ефикасније железнице, већ унапређује квалитет и стандард живота грађана, а српској привреди омогућава конкурентан транспорт, саопштиле су "Инфраструктура железнице Србије". 

У овом тренутку, у току је изградња пруге за велике брзине на укупно 74,7 километара пруге између Београд Центра и Новог Сада, а положено је и првих седамнаест километара пруге за брзине до 200 километара на сат. Реч је о највећем и најзначајнијем инфраструктурном пројекту у овом делу Европе. Поред тога, почела је и реконструкција 68,8 километара пруге између Јајинаца и Мале Крсне, на међународном железничком Коридору 10, а ове године започела је и реконструкција 259 километара регионалних пруга у Србији.

Радови се тренутно изводе на регионалним пругама Ниш-Зајечар (108 км), Суботица - Сента (38,5 км), Марковац - Ресавица (53 км), Крагујевац - Лапово (31 км) и Кикинда - Банатско Милошево (28,5 км).

Све пруге на којима су радови лане завршени или су ове године у току, деценијама пре тога нису биле реконструисане. На већем броју деоница на тим пругама брзина возова била је свега 10-30 километра на сат.

Захваљујући прошлогодишњој реконструкцији регионалних пруга Шабац - Лозница - Брасина (53 км) и Пожаревац - Мајданпек (90 км), поново је на овим деоницама након више година обновљен путнички железнички саобраћај.

Поред тога, само у протекле две године "Инфраструктура железнице Србије" реконструисала је и уредила око 40 железничких станица и аутоматизовала седамнаест путних прелаза у Србији, а након више деценија започела је и обнову укупно 27 тунела на српским пругама.

Реконструкција по четири тунела на пругама Доња Борина - Звоник и Краљево - Рашка већ је завршена, а у току је реконструкција још четири тунела између Бора и Мајданпека и петнаест тунела на "Шарганској осмици".

Већ наредне године, очекује се и почетак радова на трећој деоници пруге за велике брзине Нови Сад - Суботица, као и модернизација и електрификација пруге Ниш - Димитровград, са изградњом обилазнице око Ниша, а планирана је и реконструкција још око 230 километара регионалних пруга у Србији.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво