Добра продаја возила у Србији, најскупљи аутомобили најтраженији

За осам месеци у Србији је продато 18 одсто аутомобила више него лане, а најбоље се продају најскупљи аутомобили. Међутим, само 19 електричних аутомобила регистровано је од почетка године у Србији, а увозници чекају дуго најављиване субвенције.

Тржиште Србије није велико у светским оквирима, али је значајно да се после неколико година стагнирања опоравило и да бележи раст. И даље се најбоље продају луксузна возила која су на нашем тржишту јефтинија, али морају да се чекају по неколико месеци. Интересантно је да су продата возила која вреде и више од 300.000 евра. Увозници кажу да ће ово бити рекордна година.

"У 2018. очекујемо да ћемо престићи ту границу од 30.000 нових возила, а надамо се да је капацитет тржишта Србије негде 100.000 нових возила, али смо још далеко од тога", каже Милош Петровић из Удружења увозника аутомобила Србије.

И даље предњаче флотне куповине, а купци су стране корпорације. Нешто мање купују физичка лица која сада могу да бирају начине финансирања.

"Што се тиче продаје СУВ возила, све је више купаца који се опредељују за ове моделе. Ако причамо о уделу физичких лица и флотних купаца, морам рећи да је већи удео флотних купаца у самој продаји аутомобила", објашњава Александра Ђокић из "Ауто-Чачка".

Најпродаванији су модели "шкоде" и "фијата" јер су и ценовно и по квалитету најближи српском купцу. Ипак, највише расте продаја путничких аутомобила претворених у лака доставна возила која поред терета возе од две до четири особе и на која се не плаћа ПДВ. То је случај и са нашим "фијатом 500Л" који има карго верзију.

"Тај сегмент је по нашим статистикама око 220 одсто раста у односу на прошлу годину, односно заузима 37 одсто тржишта лаких доставних возила", каже Игор Шево из "Фијат–Крајслер аутомобила" Крагујевац.

Најлошије се продају еколошка возила, хибридна или електрична. За њих и даље нема субвенција, али ни мреже за пуњење у великим градовима која је услов да многи почну да их увозе и сервисирају. Док у Европи уводе нове и строже стандарде против загађења, код нас је и даље могуће увести пунолетан аутомобил који има евро-три мотор.

број коментара 4 пошаљи коментар
(среда, 24. окт 2018, 18:45)
anonymous [нерегистровани]

Auto

Srbin hleba da nema da jede za auto i gorivo ce da se zrtvuje.Cudan smo neki narod uvek kukamo a nista nemenjamo da nam bude bolje.A pre svega treba SEBE da menjamo i los mentalitet.

(среда, 24. окт 2018, 17:47)
Ravnogorac [нерегистровани]

@Razlike

Bogati,imucniji,voze skuplje automobile,manje imucni manje vredne,toliko sirotinje kako ti navodis nema u Srbiji da je drugacije nebi gradovi u Srbiji bili zakrceni autompbilima.

(среда, 24. окт 2018, 17:16)
anonymous [нерегистровани]

Plate od 200 € i auto od 300 00 €

Ništa nije čudo, evo kako kupiti takav auto : skinuti debljinu asfalta za 1 cm na dužinu od 3 do 5 km autoputa, i eto vam 300 00 €.
Zato u zemlji Srbiji gde većina prima platu od 200 € imamo elitu koja može potrositi 300 000 € za luksuzan auto a nemamo pare da lečimo decu već moramo da tražimo solidarnost od naroda. Slika i prilika upešne Srbije : živela provizija !

(среда, 24. окт 2018, 15:55)
anonymous [нерегистровани]

Razlike

Bogati sve bogatiji, siromasni sve siromasniji. Nije problem sto bogat kupuje najskljuplje, vec je problem sto ja sirotinja i moja zena radimo i imamo jedno dete i ne mozemo da kupimo ni najevtiniji nov auto.