Добра продаја возила у Србији, најскупљи аутомобили најтраженији

За осам месеци у Србији је продато 18 одсто аутомобила више него лане, а најбоље се продају најскупљи аутомобили. Међутим, само 19 електричних аутомобила регистровано је од почетка године у Србији, а увозници чекају дуго најављиване субвенције.

Тржиште Србије није велико у светским оквирима, али је значајно да се после неколико година стагнирања опоравило и да бележи раст. И даље се најбоље продају луксузна возила која су на нашем тржишту јефтинија, али морају да се чекају по неколико месеци. Интересантно је да су продата возила која вреде и више од 300.000 евра. Увозници кажу да ће ово бити рекордна година.

"У 2018. очекујемо да ћемо престићи ту границу од 30.000 нових возила, а надамо се да је капацитет тржишта Србије негде 100.000 нових возила, али смо још далеко од тога", каже Милош Петровић из Удружења увозника аутомобила Србије.

И даље предњаче флотне куповине, а купци су стране корпорације. Нешто мање купују физичка лица која сада могу да бирају начине финансирања.

"Што се тиче продаје СУВ возила, све је више купаца који се опредељују за ове моделе. Ако причамо о уделу физичких лица и флотних купаца, морам рећи да је већи удео флотних купаца у самој продаји аутомобила", објашњава Александра Ђокић из "Ауто-Чачка".

Најпродаванији су модели "шкоде" и "фијата" јер су и ценовно и по квалитету најближи српском купцу. Ипак, највише расте продаја путничких аутомобила претворених у лака доставна возила која поред терета возе од две до четири особе и на која се не плаћа ПДВ. То је случај и са нашим "фијатом 500Л" који има карго верзију.

"Тај сегмент је по нашим статистикама око 220 одсто раста у односу на прошлу годину, односно заузима 37 одсто тржишта лаких доставних возила", каже Игор Шево из "Фијат–Крајслер аутомобила" Крагујевац.

Најлошије се продају еколошка возила, хибридна или електрична. За њих и даље нема субвенција, али ни мреже за пуњење у великим градовима која је услов да многи почну да их увозе и сервисирају. Док у Европи уводе нове и строже стандарде против загађења, код нас је и даље могуће увести пунолетан аутомобил који има евро-три мотор.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво