Читај ми!

Повратак америчког џина

Амерички гигант "Џенерал моторс" вратио се у великом стилу. После проглашавања банкрота пре три године, ГМ је поново постао компанија са највише продатих аутомобила и тако, од јапанске "Тојоте", преузео трон и круну коју је предао 2008. године.

"Џенерал моторс" се поново вратио на врх аутомобилске индустрије. По броју продатих аутомобила амерички џин је први у свету са нешто више од девет милиона продатих аутомобила.

Друго место припало је немачком "Фолксвагену" са 8,16 милиона продатих аутомобила, док је са првог на треће место пао јапански гигант "Тојота" са 7,9 милиона продатих аутомобила.

"Џенерал Моторс" је забележио укупан скок продаје од 7,6 одсто, односно више од 11,4 одсто на америчком тржишту и 4,4 одсто на европском.

Повратак америчког џина долази само три године након што је компанија из Детроита објавила банкрот 2009. године, када је Конгрес "ускочио" са спасоносним финансијским пакетом.

Извршни директор Ден Акерсон рекао је да, иако је компанија заузела прво место по продаји кола, приоритет није број продатих аутомобила већ профит који се остварује од њихове продаје.

"Морамо да се фокусирамо на профите, а не само да постављамо бројеве на таблу", истакао је Акерсон.

Док једном не смркне...

Колико год био сензационалан велики повратак "Џенерал Моторса" мора се узети у обзир и чињеница да је "Тојота" имала велики проблем са силама које немају везе са оним тржишним.

Наиме, јапански гигант суочио се са падом производње због катастрофалног земљотреса марта 2011. године, цунамија и нуклеарне кризе у Јапану.

Као да то није било доста, Тајланд, на којем јапанске компаније имају огромне погоне за производњу, погодиле су вишемесечне поплаве и застој у производњи.

Највећи јапански произвођач аутомобила подигао је производњу последњих месеци и попунио осиромашене залихе и намерава да повећа производне капацитете на тржиштима земаља у успону, као што су Бразил и Кина.

Стручњаци, међутим, кажу да ће и поред тога "Тојота" бити суочена са оштром конкуренцијом на путу опоравка на тржиштима на којима су конкурентске компаније већ преузеле део "колача".

Аналитичар "Џеј Пи Моргана" Кохеи Такахаши сматра да рангирање положаја на лествици најуспешнијих продаваца није толико битно, колико чињеница да "Тојота" мора да усвоји стратегију подстицања испорука.

Такахаши подсећа да се "Тојота", у производњи мањих аутомобила за тржишта земаља у успону, нашла иза ривала попут "Нисана".

За сада "Тојота" није саопштила прогнозу пословања групације у овој години, али очекује скок испорука од 20 одсто, на рекордних 8,48 милиона возила.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се