Пруга до Будимпеште за две године

Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић очекује да буде потписан документ о модернизацији пруге Београд–Будимпешта, који ће предвидети рок од три месеца за прављење студије изводљивости и две до две и по године за извођење радова. Србија је пропустила многе возове, немамо шта да чекамо, поручује премијер Вучић.

Зорана Михајловић каже да је пруга Београд–Будимпешта важан пројекат за Србију, јер није само реч о могућности да се преко Србије повежу Исток и Запад, већ да се преко Србије улази у ЕУ, јавља Танјуг.

Михајловићева је рекла да ће о том пројекту у среду разговарати премијери Кине, Мађарске и Србије, Ли Кећанг, Виктор Орбан и Александар Вучић, након чега ће бити потписан документ о релизацији тог пројекта.

Премијер Кине Ли Кећанг је у ауторском тексту за Танјуг навео да је изградња копнено-поморске експресне линије између Кине и Европе постала најзначајнија ставка за сарадњу на великим пројектима између Кине и 16 европских земаља.

Инцијатива "Појас и пут" коју је Кина предузела има за циљ сарадњу са другим земљама како би се тај сан остварио. "Северни пут", захваљујући редовним возовима између Кине и Европе, могао би да постане нова главна саобраћајница за транспорт и логистику протежући се до западне Европе преко централне и источне Европе.

Базиран у грчкој луци Пиреј и железничкој прузи Београд–Будимпешта, "Јужни пут" би могао да буде копнено-поморска експресна линија између Кине и Европе, каже Ли.

Премијер Србије Александар Вучић је за Танјуг навео да је за реализацију стратешке визије Србије као привредног, саобраћајног и културног раскршћа југоисточне Европе и моста Истока и Запада у 21. веку, од огромног значаја изградња брзе пруге Београд–Будимпешта.

"Србија је пропустила многе возове у прошлости и ми више немамо времена за чекање, нити имамо деценије за реализацију ове европске саобраћајнице. У кинеској страни осећамо да имамо моћног и поузданог партнера, са којим нашу визију можемо брзо и одлучно да спроведемо у дело", наводи премијер Вучић.

Изградња брзе пруге Београд–Будимпешта ће се највероватније, како је раније најављено, градити концесијом или путем јавно-приватног партнерства.

Три до четири сата до Будимпеште 

Возом до Будимпеште је сада потребно између седам и осам сати, а модернизацијом би то било три до четири сата, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Пруга Београд–Будимпешта је на траси железничког Коридора 10 и била би од велике користи за цео регион, јер би убрзала транспорт људи и робе ка централној и западној Европи.

Тај крак Коридора 10 је дугачак 350 километара, од чега у Србији скоро 200 километара.

Према неким ранијим проценама, изградња брзе пруге између Београда и Будимпеште коштала би између 1,5 милијарди до две милијарде евра.

Стручњаци су раније рекли Танјугу да ће изградњом брзе пруге од Београда до Будимпеште почети нова ера железничког саобраћаја и развоја Србије, као и да ће наша земља тим пројектом ухватити корак са напредним земљама Европе и света.

У периоду од 27. априла ове године до 3. децембра из Пиреја су преко српских пруга саобраћала 52 воза са око 1.500 контејнера.

У свету брзих пруга возови морају да се крећу брзином од најмање 200 километара на сат. У Кини планирају да до краја 2015. користе чак 120.000 километара пруге, укључујући 40.000 километара супербрзих пруга.

број коментара 14 пошаљи коментар
(уторак, 16. дец 2014, 23:26)
anonymous [нерегистровани]

2222

Ovo o čemu govori ministarka odnosi se na teretni saobvraćaj,zbog čega Kina i ima tolikog interesovanja,a ko bi da stigne do Budimpešte za manje od dva sata trebaće mu i dublji džep.Za sve ostale sa plićim džepom moraće da se klackaju minimum tri i po sata.

(уторак, 16. дец 2014, 21:00)
Milan Lala [нерегистровани]

Pruga

Beograd-Budapest za dva sata to treba da bude cilj modernizacije pruge . Pruga mora biti moderna a na njoj da jure super vozovi sa briznom od 200 km /h. Sve ispod toga je lose i za 10 godina bice zastarelo a dug za prugu neisplacen. Moramo vec jedno da uradimo nesto sto je dobro i skupo i za dugu upotrebu. U Kini se vozovi krecu brzinom od 300km/h pa i brze a imaju i vozove koji jure i 500km/h . Zato kad kazemo da gradimo prugu gde ce se vozovi kretati brzinom od 160km/h dodje mi da zaplacem od zalosti i bede.

(уторак, 16. дец 2014, 20:04)
anonymous [нерегистровани]

hm

Verovatno si Maglev video samo na slikama,na zalost verovatno ni TGV ili Talys koji idu tim brzinama klasičnim trenjem.Vozio se od Brisela do Pariza za 1h 15min.

(уторак, 16. дец 2014, 19:29)
anonymous [нерегистровани]

sto sramota??

Pirej ce biti u narednih nekoliko godina 3. Luka u EU posle Rotterdama i Hamburga, odatle se vozom prevoze svakakve stvari putem vozova...od taksi Srbija zaradi, a bitno je imati brzi voz do Madjarske, Ns, Su..inace pruga ce posle biti produzena od Bg do Atine i luke Pirej, pa do Budim. Tako da skroz nisi u pravu

(уторак, 16. дец 2014, 19:16)
anonymous [нерегистровани]

I onda?

Stignes u Budapest za tri sata,brzo dakle i onda? Sta ima Srbija od toga? Imaju putnici,turisti ali industrija Srbije,tj.Beograda,jer kao
sto vidimo gradice se sve u BG i okolini,juzno
ni u pominjanju nema... Sramota. 

(уторак, 16. дец 2014, 18:55)
Zika [нерегистровани]

Zeleznica za dve godine?

Pa sve kad bih to uspelo na granici sa EU bice velika pauza zbog carine i kontrole pasosa!I kad se zamerimo sa EU nema prolaza Srpskom brzom vozu ili se politicari Srbije nadaju brzom ulasku u uniju ili mozda zanju da necemo nikada na ovaj nacin sedanja na dve stolice biti clanica EU!

(уторак, 16. дец 2014, 18:45)
Rade anonymous [нерегистровани]

Ko dobija

O cemu to pricaju oni koji ne znaju sta je zivot.Sta to donosi Srbiji parce brze pruge
Beograd-Budimpesta... Pa samo veliki trosak.
zaradice oni koji budu Srbiji dali kredite i zaduzili je do guse.Kao da smo puni para pa
pravimo studije za projekte koji nista ne donose.Prugu od Beograda pa do Makedonije a preko Kosova nikada necemo uraditi.Koji trosak da bi za tri sata stigli do Budimpeste umesto za 6.Kada cemo mi raditi pruge i davati kredite drugima.To je posao.

(уторак, 16. дец 2014, 18:10)
Janko [нерегистровани]

300 km/h

Vozovi koji dostižu brzinu do 300 km/ h mogu biti rentabilni ako je udaljenost između stanica bar 150 km i pod uslovom da sjedišta budu maksimalno iskorištena.

(уторак, 16. дец 2014, 16:58)
Grada [нерегистровани]

Rokovi se utvrdjuju politickim deklaracijama

Bilo bi lepo da Kinezi pronadju u fizibiliti studiji da je brza pruga opravdana sa aspekta ocekivanih prihoda,i pretpostave realne cene koje cemo placate za njeno koriscenje (na primer ne vise od 70 Evra u jednom pravcu). Kada se dokaze da je opravdana za privatno ulaganje, posto je Ministarka rekla da Srbija nema para, pocinje gradnja. Premeravanje zemljista I istrazni radovi a zatim projektovanje mogu da se urade za minimum 6-8 meseci. Ostaje da se krene u izgradnju mostova (nemoguce da do Budimpeste ni jedanput trasa ne predje reku) I nadvoznjaka u blizini velikih gradova (necemo valjda da rusimo sve na trasi nove pruge). To traje minimum 3 godine. Vozove koje narucimo sutra bice proizvedeni za tri godine. Sve u svemu do prvog voza nas deli period od minimum 4-5 godina, a ne dve godine kako se kaze.

(уторак, 16. дец 2014, 16:31)
anonymous [нерегистровани]

P

Pruge koje pruzaju brzinu od 300 km/h ne idu klasicnim trenjem, vec levitacijom. Za brzine preko 300km/h, takav tip je Magleev.