Десет нових авиона за "Ер Србију“

"Ер Србија" купује нове авионе. Десет "Ербасових" летелица нове генерације "А320нео" биће испоручено од 2018. до 2020. године, саопштено је на ваздухопловној изложби у Дубаију.

Десет "Ербасових" летелица "А320нео", које је наручила "Ер Србија", биће испоручено од 2018. до 2020. године, саопштено је на ваздухопловној изложби у Дубаију, јавља извештач РТС-а.

Цена авиона на тржишту премашује милијарду долара, али пошто су наручени као део велике наруџбине партнерске компаније "Етихад" из Абу Дабија, цена ће бити нижа.

Осим тога, како је у име Владе Србије, већинског власника "Ер Србије", саопштио Синиша Мали, "Ербас" прихвата да се за плаћање искористи и депозит, који је још 1998. године уплаћен за обнову флоте "Јата", тадашњег националног авио-превозника.

"Били смо на ивици да тај депозит изгубимо, међутим, заједно са нашим партнерима из 'Етихада' успели смо да испреговарамо нови договор са 'Ербасом' како би се тај депозит признао и прихватио као депозит за ових десет нових авиона", објаснио је Мали. 

Десет нових летелица треба да замени авионе који се тренутно изнајмљују, да би се постепено "пензионисали" сви постојећи авиони типа "боинг 737" који лете четврт века.

Тиме се испуњава и циљ новог руководства да "Ер Србија" постане авио-компанија светске класе јер ће, како каже генерални директор Дане Кондић, бити прва у региону која има ову, најмодернију флоту.

"Не само да смо полетели, него ћемо да полећемо још више и даље, још успешнији", поручио је Кондић. 

Ознака "нео" показује да је реч о летелицама са новом опцијом мотора који троше мање горива, јефтинији су за одржавање, мање загађују ваздух и тиши су од старих модела.

Откако је 2010. тај модел представљен на тржишту, наручено је безмало 2.500 летелица, што га чини најпродаванијим авионом у историји модерне авијације.

"Ер Србија" је већ отворила нову саобраћајну линију са београдског Аеродрома "Никола Тесла" до Абу Дабија у Уједињеним Арапским Емиратима. Ускоро се отварају и линије за Бањалуку, Букурешт, Љубљану и Праг.

Нове дестинације додатак су на претходних 25, колико је до сада у редовном саобраћају опслуживала национална авио-компанија.

"Ер Србија" планира да полети ка још 12 нових дестинација до 11 земаља и то између јануара и априла 2014. године, уз реорганизацију текућег реда летења како би се оптимизовале везе преко матичног аеродрома у Београду.

До јуна 2014. године "Ер Србија" ће опслуживати 39 дестинација у 30 земаља и понудити 73.000 седишта на више од 670 летова недељно.

број коментара 48 пошаљи коментар
(среда, 20. нов 2013, 08:04)
anonymous [нерегистровани]

Ко ће газдовати од 2018.?

Уговор о управљању националном авио компанијом који је влада Србије потписала са Итихадом истиче за пет година (2018. године). Значи таман онда када почну да долазе нови авиони. Ко ће онда управљати компанијом (јер Итихаду истиче уговор о управљању-остаје им власнички удео) и шта ће се радити са новим авионима које почињемо да отплаћујемо од сутра?

(среда, 20. нов 2013, 04:44)
anonymous [нерегистровани]

Zasto biti cinican

Cemu ovaj komentar. Ako je u iz zavisti shvatam a cinjenica je da je kolac jedan i ako odsecemo deo za nas manje ostaje drum avio kompanijama. To je kapitalizam, otimacina i borba za dominacijom.

(уторак, 19. нов 2013, 22:41)
anonymous [нерегистровани]

kamenovanje

Plasim se da neko ne kamenuje te nove avione kao one nove uvezene lokomotive iz Rusije. Mi nismo naucili da imamo nesto novo i lepo,bolje je polovno a i jeftinije je,brate.

(уторак, 19. нов 2013, 20:19)
anonymous [нерегистровани]

bravo

Ovakve vesti mi se svidjaju, kanal Beograd-Solun, metro u Beogradu, Juzni Tok, fabrika cipova, flota migova, Evropa ima da drhti ispred Srbije.

(уторак, 19. нов 2013, 19:47)
anonymous [нерегистровани]

Bravo za airserbiju

Postovani zemljaci budite srecni sto nova kompanija ima buducnost i nemojte se deliti na prve i druge nego zajedno napred.Mozda neznate da Alitalija sa preko 1000 aviona polako vec vise od 7-8 god propada pokusaj da je preuzme lufthanza pre 4g nije uspeo jer Nemci ukapirali da bacaju novac pa KLM Holandski i nista uzeli paket akcija isto tako i airfrance uzeli i oni odustaju da ulazu novac u gubitasa alitaliju tako da za nasu flotu buducu ima prostora za rad i uspesan opstanak.Vel pozdrav svim nasim sugradjanima iz Italije.Misell

(уторак, 19. нов 2013, 18:53)
anonymous [нерегистровани]

Bravoooooo!

Bravoooo za ETIHAD i Air SERBIA necemo biti naj jaca avio kompanija u regionu, nego u celoj Evropi! Zivi bili, pa videli. Arapi znaju sta rade kad krenu avioni za Ameriku, Aziju, Afriku i Australiju iz Srbije, Ojadicemo zapadnjake.

(уторак, 19. нов 2013, 15:46)
anonymous [нерегистровани]

Golub

puno znači dolazak Ehtihada kao giganta u oblasti Avio saobraćaja čime će i Air Serbia biti konkurentna sa najačim Avio kompanijama sveta.

(уторак, 19. нов 2013, 15:39)
anonymous [нерегистровани]

Manite se partija, gledajte svoju zemlju

Ne znam ljudi zasto sejete zlo, ja sam se uvek radovala kad god su bile dobre vesti za ekonomiju zemlje, ko god da je bio na vlasti tada - jer meni je sma oto bitno. Ne vidim razloga da se vredjamo! Pa zar vama nije prosperitet svoje zemlje bitniji od prosperiteta stranaka kojima pripadate ( ili ste ljubitelji istih). Pa nasa zemlja je nasa buducnost, ona nam je najvaznija, a partije se osnivaju i gase, a njihovi se lideri uzdizu i propadaju, umiru...

(уторак, 19. нов 2013, 15:24)
anonymous [нерегистровани]

Marketing i anti marketing

Mozete da se prepucavate i negodujete koliko hocete vi iz opozicije , da ste vi doveli arape i osnovali ovu kompaniju sa 51% vlasnistva busali biste se u grudi i hvalili se na sav glas. A ovako imate zadatak od svoje partije na plasite narod i orecete ga protiv.

(уторак, 19. нов 2013, 15:19)
anonymous [нерегистровани]

Lepo, lepo

Dobro je da smo i mi po necemu koraku sa svetom. A istina je da su vazduhoplovne kompanije veliki pokretaci ekonomije zemlje, naravno ako su konkurentne tj. uspesne. Ne ko onaj JAT sto je bio.