Одржава се од 7. јула до 3. септембра 2017.
Драган Николић "Просторност идеја"
Тематски простор Драгана Николића су споменичке композиције, портрети, актови и фигуре коња. Изразита способност оркестрације изабраних елемената композиције чини скулптуре Драгана Николића снажним, допадљивим и јасним. Дела овог академског вајара посетиоци Галерије РТС могу погледати сваког дана до 3.септембра.
Тематски простор Драгана Николића су споменичке композиције, портрети, актови и фигуре коња. Скулптуре су устројене као компактне композиције, без сувишног геста, са малим изузецима скица за споменик балетском великану Мишковићу и извесних скулптура коња, где је сам покрет био циљ и неизбежно средство израза. Кад покрет одступа од уобичајене схеме, сведености облика снажно моделоване форме, утемељене у сопственој архитектоници, одузимају приоритет арабесци покрета и подређују је јединствености израза.
Изразита способност оркестрације изабраних елемената композиције чини скулптуре Драгана Николића снажним, допадљивим и јасним. Фактура на скулптурама је последица поступка, одабрано ликовно средство и печат сензибилитета аутора. Прилагођена димензијама скулптуре, фактура има значајну улогу у композицији, не само као стање површине, својствено материјалу у коме је скулптура настајала, него као начин понашања светла и његово учешће у композицији. Наведено скулптурама даје топлину, без обзира на димензије, и зрачи узбуђењем стваралачког чина.
Само аналитичан дух виспреног, оштрог запажања и добар познавалац скулпторског језика могао је својим фигурама дати тако упечатљиве особине: фигури балетана Мишковића грациозност покрета, а снажном моделацијом мужевност, Хајдук Вељку енергичност и одлучност да се бори, Пашићу препреденост, а Сељаку ратнику непоколебљивост граничног камена.
Медаљерство је такође део Николићевог стваралачког интересовања. Законитости медаљерства му нису биле приоритет, он је искуство из моделовања пуне пластике пренео у форму медаље и тиме, својим средствима, постизао сугестивност и аутентичност на сопственим скулпторским постулатима.
Цртеж у опусу Николића заузима место средства, а не циља. Његов цртеж никад није доживео размах независне ликовне дисциплине, без обзира на евидентан цртачки дар. Он је најчешће био студија фигуре, анализа њене унутарње логике или белешка занимљивог покрета или стања.
Нетолерантан према површној допадљивости, Драган Николић је свој педагошки рад обележио строгошћу у захтевима да се поступно и темељно овладава принципима цртања и вајања.
Поред изложених цртежа и скулптура постоји једна галерија Драганових радова која је доступна само његовим пријатељима, а то је галерија њихових сећања на многе, незадовољством срушене, уништене или нетрагом изгубљене радове. Неки су непоновљиви као и сама инспирација, а неки су, оставши у искуству, невидљиво уграђени у нове. Ти радови, нажалост, осујећују формирање комплетне слике о стваралачким дометима Драгана Николића.
Садашњост је прошлост ухваћена у покушају да постане будућност. Нека потомци суде да ли је у томе успела, или ће потомци стварање будућности, грешно, приписати само себи. О томе нека суде њихови потомци. Скулптуре Драгана Николића помоћи ће и једнима и другима да открију најлепше особине једне уметничке дисциплине, које ће без сумње заборавити, и пружити им уживање у њиховој ванвремености.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар