Gramofonija

Reprodukujemo snimke zabeležene tokom odražavanja Gaudeamus takmičenja za izvođače i kompozitore savremene muzike 1968. godine.

U prethodnim emisijama je već bilo reči o pojedinostima ovog takmičenja u čijem fokusu su bili kompozitori i njihova nova ostvarenja. Pored toga, Gaudeamus fondacija je posebnu pažnju poklanjala interpretacijama novih dela, te su shodno tome od sredine šezdesetih godina i instrumentalisti dobili priliku da se takmiče. Pored takmičarskog dela, za izvođače su organizovane i radionice posvećene specifičnim interpretativnim zahtevima muzike 20. veka, a veliki broj okupljenih muzičara je omogućio neposrednu razmenu iskustava, materijala i informacija o novom i malo poznatom stvaralaštvu. Od takmičara se zahtevala interpretacija novih solističkih ili kamernih ostvarenja, a žiri je uglavnom bio sačinjen od istaknutih savremenih instrumentalista. Tokom godina, najviše prvih nagrada je dodeljeno pijanistima i perkusionistima, dok su među ostalim nagrađenim izvođačima bili i gitaristi, klarinetisti, trombonisti, kontrabasisti i pevači. U godini iz koje potiče ova ploča, prvo mesto je pripalo britanskom pijanisti Ronaldu Lamsdenu za izvođenje Mesijanovog dela Kantejođaja.

Propozicije takmičenja su podrazumevale da izvođač treba da predstavi tri dela nastala nakon 1940. godine, dve kompozicije holandskih ili rezidencijalnih stvaralaca i, opciono, komad po izboru nastao u prvim decenijama 20. veka. Svake godine je pored ovih zahteva određena i neka tema u vidu naročitog interpretativnog zahteva, za koje se dodeljuje posebno priznanje.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије