Теорија филма – Владимир Коларић

Од понедељка, 19. до петка, 23. марта на Треће програму, у седмичном циклусу ТЕОРИЈА ФИЛМА, можете пратити делове студије Владимира Коларића «О односу филма и књижевности и филмској адаптацији књижевне грађе».

Шта је то што филм чини аутономним уметничким изразом, односно у којој мери се и на који начин филм одваја од својих предложака, питање је на које одговара Владимир Коларић у тексту у којем анализи подвргава неке од темељних ставова Сергеја Ајзенштајна, Ричота Кануда, Душана Стојановића, Хуга Минстерберга, Рудлофа Арнхајма, Андреа Малроа, Андреа Базена, Александра Астрика, Зигфрида Кракауера, Марсела Мартена, Жана Митрија и других теоретичара филма, или самих филмских стваралаца. Речено филмском терминологијом, Коларић нас техником монтаже, односно брзог смењивања кадрова (цитата и коментара) води кроз историју проблема, дакле кроз историју «осамостаљивања филма», показујући, заправо, да за филм важи исто што и за сваку уметност достојну тога имена: филм није ни одраз, ни копија, нити имитација некакве стварности која му претходи, већ аутономни уметнички израз који самосталност задобија сопственим, специфичним изразом и специфичном употребом техничким средстава која су му на располагању.

Уредник циклуса Иван Миленковић.

 

број коментара 0 пошаљи коментар